![]() |
#1 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Proteinmangel??Huff, sønnen min på 7 er nesten helt umulig i matveien. Han liker ikke kjøtt, ikke fisk og ikke kylling/fugl. Han spiser nesten ikke noen typer pålegg, lever så å si på "hvitt" brød (når han får tak i det, dvs. så hvitt som mulig), eller ganske fint grovbrød (han hater nemlig hele korn), grønnsaker, det han får av søtsaker (det er vel en del, men ikke SÅ mye), yoghurt (ikke så veldig mye, det er så søtt), pasta, rett-i-koppen (siden han er så kresen lar jeg ham få det oftere enn jeg egentlig synes er greit, men det er vel tross alt noe næring i det...)
![]() |
#2 |
superbruker
|
![]() Sv: Proteinmangel??Sønnen din er nesten like sær i matveien som min gutt
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Proteinmangel??Har du prøvd å bruke linser eller bønner? Det er det proteiner i? De kan kokes og moses i sauser for eksempel (dersom han spiser det? Det gjør nemlig ikke mine barn |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Proteinmangel??Får an vitaminer? Det er jo litt greit når de er småspiste. Da mener jeg ikke kunstige Sanasol-greier som ikke er optimale i det hele tatt. Vesla mi får Spektro barnemulti, den er knallbra og smaker godt.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Proteinmangel??
Men det hjelper vel ikke mot PROTEINmangel?
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Proteinmangel??Så lenge du passer på at han får i seg litt hver dag, så går det nok bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I could be violet sky
Niks, leverpostei du liksom...
![]() |
#8 |
I could be violet sky
![]() Sv: Proteinmangel??Det er nok egg(ehviten) og kanskje nøttene som redder ham. Men ellers har jeg fått høre at det skal mye til å få proteinmangel i et land som Norge. Dog synes jeg det er et litt rart utsagn, det er jo ikke tilgjengeligheten som avgjør hva barn får i seg...
![]() |
#9 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Proteinmangel??Proteiner lagres nesten ikke i kroppen, så kroppen må ha konstant påfyll for å ikke få mangel. Nå skal det ikke såååå mye til for å dekke det daglige behovet og det er nok proteiner i flere matvarer enn man tror. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
|
Hvis du er bekymret for proteininntaket så kan du jo kjøpe proteinpulver uten tilsatt smak og blande det i saus eller eller suppe også. Ser du bor i Oslo, så det skulle ikke være noe problem å få tak i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Stadig underveis
![]() Sv: Proteinmangel??Du har fått flere gode råd her og jeg vil tilføye smoothie bestående av egg, frosne bær, jordbær og banan samt litt olje. Du kan også ha nøtter i. Det er kjempegodt og veldig næringsrikt. Ellers så kan du jo prøve forkostpannekaka som er nevnt flere ganger på forumet. Sist redigert av Nooria : 11-10-06 kl 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#13 |
...
![]() Sv: Proteinmangel??Vi blander inn kesam (1%) i yoghurten til snuppa når jeg synes hun trenger å mettes litt mer. Den er det mye proteiner i.
![]() |
|
|