|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Finnes det bunadsko med flat hæl for kvinner?Evt. hva er de beste bunadskoene for oss som har kjipe føtter?
![]() |
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Vet ikke om det finnes med helt flat, men det finnes med lav hæl. Klaveness har de absolutt beste bunadskoene.
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Klaveness har de beste skoene, og har mange ulike modeller, både ifht hælhøyde, vidde og størrelse. De har også bunadstøvletter, som er veldig fine. De er det litt høyere hæl på, mener flotte å se på og fine for de som trenger litt ankelstøtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Ville testet ut Klaveness. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Hvilken størrelse bruker du? Jeg har et par fra Klavenes med ca 2 cm hæl i størrelse 7,5 som du kan få låne for å teste ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Anbefaler også Klaveness. Jeg har hatt mine i nesten 30 år, har danset hull i sålene tre ganger, men selve skoene er like fine etter tre runder hos skomaker. De jeg har, har ca 1 cm hæl.
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?At husfliden har gørrgo service er nok ikke sant alle steder. De to siste jeg var på ga skikkelig dårlig service.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Jeg kan jo være kjerringa mot strømmen. Klavenes har sikkert gode bunadssko, men mine siste gikk i oppløsning (etter 25 år, så greit nok). Da jeg skulle kjøpe nye, så var Klavenes mer enn dobbelt så dyre som det nestdyreste alternativet og jeg spurte personalet om hva den reelle forskjellen var. Deres svar var merkenavnet og hvis de nestdyreste satt godt på foten min, så foreslo de å gå for den. Jeg gikk godt over mila i dem på 17. mai, og det var også gode sko.
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Jeg har av nysgjerrighet prøvd mange bunadsko de siste årene når vi har lett etter bunadsko til Frøkna, og ingen har vært i nærheten av å sitte så godt som Klaveness. For meg er de definitivt verdt prisen.
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Vi har også prøvd ulike sko, kjøpte noen rimelige til jentungen, men det endte opp med at hun brukte tøysko til bunaden i flere år for de var helt ubrukelige. Hun kjente virkelig forskjellen da hun fikk klaveness.
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Jeg vil også anbefale Klaveness. Selv med vond rygg kan jeg gå med disse i mange timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Jeg har kjøpt meg helt uten hel. Klaveness
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Klaveness Kari har lav hæl. De er ikke ballerinaflate, men som herresko. https://www.norskflid.no/bunadstilbehoer/kari-bunadsko/
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?
Takk for et veldig generøst tilbud, men det blir nok alt for stort.
Kjøper ikke bunad på Husfliden, men fra bunadtilvirkeren som har designet bunaden min. Men kan jo stikke innom der og titte likevel.
Hva heter de da? Kjøpte du i Oslo? Hvor?
Takk! De laveste der skal nok gå fint. Herresko kunne sikkert gått, men jeg ville følt det var litt rart å ha like sko som mannen min...
![]() |
![]() |
#17 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Finnes det bunadsko for kvinner med flat hæl?Klaveness her også, får grisevondt i føttene av dem. Jeg ønsker meg også uten hæl, gi beskjed om du finner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Flyttekaos hos oss, så jeg finner ikke navnet på skoa akkurat nå. Ble kjøpt på skobutikk i Grensen i Oslo. Men dette var halvannen uke før 17. mai, så da var nok utvalget større.
![]() |
![]() |
|
|