Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 00:40   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Nå er det jo ikke bare hun som påstår dette også da. Det finnes en god del forskere som også mener det er en korrelasjon. Er det ingen som har hørt om "The golden gate"? Tobakk - alkohol - hasj - piller - heroin. (Jeg vil jo gjerne jobbe litt for å få lagt til sjokolade i begynnelsen av den rekken da. :sjokoman: )

Man går sjelden rett på å injisere flytende heroin i årene liksom. Det er en utvikling. Og hvordan man tåler diverse stoffer er helt individuelt. Noen mennesker med en viss bakgrunn som Mim sier burde virkelig ikke prøve hasj en gang fordi de er sårbare i utgangspunktet.

Men det er jo akkurat det jeg sier i de tidligere innleggene mine. Det er jo åpenbart at det er en korrelasjon (altså "noe som opptrer sammen" jeg antar at det faktisk var det du mente og ikke kausalitet – "noe som følger av noe annet" – fordi det er ikke åpenbart, selv om man naturligivs ikke kan bevise at det ikke er slik).

Hvis man er disponert for å skade seg selv med rusmidler, bør man ikke bruke rusmidler. Denne disponeringen tror jeg kommer av andre faktorer enn rusmidlene selv, og informasjonen og tallene Mim poster ser for meg ut til å støtte det synspunktet.

Det jeg ikke tror er at å bruke hasj i seg selv fører til at man begynner å bruke andre rusmidler. Men siden hasj vel er det lettest tilgjenglige ulovlige rusmiddelet i Norge, er det jo åpnebart at så godt som alle som bruker ulovlige rusmidler har prøvd hasj.

Hvis man ikke bruker rusmidler overhodet, har man naturligvis ingen risiko for å påføre seg skade med dem heller. Noen syns likevel at det er verdt den eventuelle risikoen det medfører å ruse seg ved f.eks å drikke alkohol eller å røke hasj.

Ben "Mellow" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.