Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvit pizza (hva liker du?)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-18, 21:09   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Hvit pizza (hva liker du?)

Ja - hva liker du å ha på hvit pizza?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:15   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Ja - hva liker du å ha på hvit pizza?

Jeg lager ofte hvit pizza når jeg har liten tid eller ikke gidder å bruke mye tid på fyllet, så min favoritt er komboen rødløk, spekeskinke og mais. Er egentlig ingen stor mais-fan, men det søte funker godt mot det salte.

(Lager også alltid havrebunn av havremel, kesam, egg og bakepulver, det går kjapt og er veldig lett. Sunt er det også.)

Lettvint og deilig salat ved siden av: Crispi, appelsinfileter og feta. Nam!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:34   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Når jeg lager hvit pizza selv, så er det ofte med spekeskinke/serranoskinke og blåmuggost

Hvit pizza med potet og bacon er også veldig godt! Det har jeg aldri lagd selv riktignok

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:36   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Liker best å steke den med rødløk, oliven og ost. Topper med ruccola, frisk tomat, spekeskinke, parmesan og basilikum hvis jeg har før servering.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:41   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Jeg har gjerne litt taco-rester, pluss pepperoni. Ananas, tomat og feta-ost. Og vanlig pizzaost. Pizzaosten aller først, resten av fyllet oppå der.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:46   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Jeg liker best creme fraiche med mye hvitløk og mosarella. NPR den er stekt har jeg på serrano, ruccolasalat og pinjekjærner

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:47   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Når jeg lager hvit pizza selv, så er det ofte med spekeskinke/serranoskinke og blåmuggost

Hvit pizza med potet og bacon er også veldig godt! Det har jeg aldri lagd selv riktignok

Ja, omg! Potet på hvit pizza er fantastisk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:51   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Jeg går for serranoskinke og enten pinjekjerner eller mandler - topper med ruccola og honning etter steiking - det er alt for godt.

Har hvitløk i creme fraishen - og tidligere hadde jeg en helt fantastisk balsamicobalsam fra Oliviers som jeg og hadde i - som funket godt.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:56   #9
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Nå ble jeg sulten.
Har kjøpt inn spekeskinke, små tomater, rødløk, ruccula og mozzarella. Skal ha salat inntil også!

Den pizzabunnen til Hyacinth hørtes veldig god ut - vi har både havremel og kesam. Kanskje jeg burde prøve...

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:57   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Hva bruker dere som saus da? Jeg har creme fraiche og hvitløk, blant annet.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 21:59   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hva bruker dere som saus da? Jeg har creme fraiche og hvitløk, blant annet.

Det enkle ercdet beste: Crème fraiche (mager, selv om vanlig er bedre), hvitløk, litt chili, salt og pepper.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 22:04   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Sist brukte jeg en vannvittig god, lurer på om det var Rema1000 sitt eget merke. Den var egentlig meningen å ha oppå pizzaen sikkert, men funket veldig bra på bunnen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 22:44   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Hvit pizza er best! Crème fraice med hvitløk og pepper, serranoskinke eller spekeskinke, rucculasalat toppet med (må ikke stekes!) friske cherry tomater i balsamico og fersk revet parmesanost i skiver.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 22:48   #14
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lager ofte hvit pizza når jeg har liten tid eller ikke gidder å bruke mye tid på fyllet, så min favoritt er komboen rødløk, spekeskinke og mais. Er egentlig ingen stor mais-fan, men det søte funker godt mot det salte.

(Lager også alltid havrebunn av havremel, kesam, egg og bakepulver, det går kjapt og er veldig lett. Sunt er det også.)

Lettvint og deilig salat ved siden av: Crispi, appelsinfileter og feta. Nam!

Hvordan lager du bunnen?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:01   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Hvordan lager du bunnen?

Slumper litt, men ca:

-300 g havremel (mal eventuelt gryn til mel selv. Jeg kjøper ferdig mel.)
-150 g mager kesam (eller mer) Eller rømme, yoghurt eller noe annet hvis du ikke har kesam. Evt et ekstra egg.
-2 egg
-2 ts bakepulver
-1/2 ts salt
-gjerne litt provencekrydder eller oregano eller hva du vil
-2 dl vann, eller mer. Jeg synes bunnen blir sprøere jo mer væske den inneholder, og dette skal være temmelig klissete.

Rør sammen, la svelle litt. Klin utover på bakepapir på stekebrett. Bruk slikkepott. Dypp den i vann, da er det enklere å smøre.

Forstek bunnen et kvarter på 200 grader. Ha på fyll, stek pizzaen ferdig på 225 grader.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:02   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Jeg bruker laktosefri rømme med masse hvitløk, salt og pepper. Purre, sopp, chili og ost før den stekes. Ruccola, cherrytomater, paprika og spekeskinke etter den er stekt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:14   #17
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Slumper litt, men ca:

-300 g havremel (mal eventuelt gryn til mel selv. Jeg kjøper ferdig mel.)
-150 g mager kesam (eller mer) Eller rømme, yoghurt eller noe annet hvis du ikke har kesam. Evt et ekstra egg.
-2 egg
-2 ts bakepulver
-1/2 ts salt
-gjerne litt provencekrydder eller oregano eller hva du vil
-2 dl vann, eller mer. Jeg synes bunnen blir sprøere jo mer væske den inneholder, og dette skal være temmelig klissete.

Rør sammen, la svelle litt. Klin utover på bakepapir på stekebrett. Bruk slikkepott. Dypp den i vann, da er det enklere å smøre.

Forstek bunnen et kvarter på 200 grader. Ha på fyll, stek pizzaen ferdig på 225 grader.

Takk! Skal prøve!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:17   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Jeg har visst aldri laget hvit pizza. Hva bruker dere som saus?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:45   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har visst aldri laget hvit pizza. Hva bruker dere som saus?

Innlegg 10, 11, 13.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 00:02   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit pizza (hva liker du?)

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Innlegg 10, 11, 13.

Og 16.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no