|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Borte
|
Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)Jeg trodde ikke skoledagbøker var ment for småskolebarn og ville aldri kjøpt en til en åtteåring. Da jeg jobbet i bokhandel så ville jeg sagt i fra om noen lurte på om dette var en fin gave for en åtteåring. Her tror jeg tanten og Rimijenta har bommet fullstendig i forhold til målgruppen for Topp-skoledagboken.
|
|
|
#42 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)Jeg og venninnene mine var nok ikke stort eldre enn 10-11 år da vi slukte slike spalter med stor interesse. Jeg tror ikke vi tok skade av det, snarere tvert imot. Tross alt er denne typen informasjon å foretrekke fremfor hva ungene enkelt kan finne på nett. Men jeg ville nok ikke valgt Topp skoledagbok til en åtteåring uansett, det finner flere som henvender seg til et yngre publikum. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)
Jeg er helt for seksualopplysning, og den bør også være reell og ikke sånn "mamma og pappa er glad i hverandre og da ligger de tett sammen under dyna"-greie. Men jeg syns ikke det er nødvendig å brette ut intime, detaljerte sex-fantasier. Ungene mine har selv gitt utrykk for at de syns det står endel ekkelt i de bøkene, så det er ikke en moraliserende mamma-holdning jeg tar utgangspunkt i. Jeg har måttet prate endel med de om dette for å hindre at de skal få en opplevelse av at sex bare er noe ekkelt etter å ha lest disse private/intime tingene, det ville jeg syns var veldig leit. Det er da jeg nesten syns det er overtramp. Jeg mener ikke at sex-fantasiene trenger være spesielt ekle heller, men det syns gjerne ungene. Det er da også helt naturlig før man selv begynner å "lukte" på den siden av livet og da syns jeg de skal slippe å bli presentert for det av oss voksne. Sist redigert av Frantzen : 18-07-07 kl 16:00. |
|
|
|
#44 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Jepp |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Pauset
|
Datteren min på 15 år leser Topp. Jeg har aldri sett i det bladet. De hadde nyttårsball i vinter. Jeg var vakt der. Det ble kastet ut Topp-blad til ungdommene. Det var veldig mye reklame på nyttårsballet..... men det er nå så. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Pauset
|
Jeg er helt enig med deg. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Da var du nok mer påvirkelig enn meg. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Sv: Skoledagbok med sex-innhold (BA.no)Jeg trodde skoledagbøker var ment på 12-18 årsalderen, jeg. Det var i hvertfall da jeg hadde skoledagbok. Når man er 12 år tror jeg ikke man tar den helt store skaden av å lese om sex i disse formene. Jeg leste blant annet Sagan om Isfolket da jeg var 12.
|
![]() |
|
|