Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsetespørsmål

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 15:23   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bilsetespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, jeg synes en baby på ni kilo (og ni måneder) er for liten til å sitte oppreist i vanlig bilstol, forovervendt. Og jeg synes fireåringer er for små til å sitte på puter. Jeg trodde ikke det var lov, men det er godt å vite hva som er de gjeldende reglene.

Sånn sett..

Jeg fikk beskjed om i sverige at når ungene kan sitte selv, altså babyer så var større bilstoler sikkrere en babybilstolene.
Bakovervent
Pga masse greier.
Men klart forovervent er jo... jah.

Eneste grunnene til at vi måtte su turbo forovervent som 2 åring var at han ble for lanag for izi bakovervente vi hadde. Han var for lang for Britax TWE stolen, osv...
Men da når vi kjøpte recaro start stolen så hadde vi og da kjørt rundt med en unge som spydde hver gang vi kjørte mere en 15 minutter som vi gjore anna hver dag... Men snudde han ikke før han ble for kort.

Prøvde han i Brio stolen når den kom å da var han 3 år og for lang, men den var lengre i ryggen en britax sin.

Synnes det er litt dumt at de lager bilstoler som ikke en gang en 2 årig kan sitte bakovervent. Faktisk så synnes jeg det er veldig trist
Vi måtte ut 3 mnd etter innkjøpt izi, [før det hadde vi britax eclipse plus si, og var meget fornøyd. men pga kollisjon så måtte jo det kaserest.] og punge ut flere tusen til ny bilstol, som jeg lette land å strand for å finne en "pute" stol som kunne brukes før 15 kg, for han var bare 12 kg da...
Og fikk ikke igjen en krone hos HTS for stolen. Enda butikken klaget og vi klaget...
Å han er ikke så mye lengre en sine jevngammle i barnehagen, men han er lang i ryggen.
Han er nå 4 år og var 117 cm da vi målte han på HS da snuppa var født.
og han er bare 16 kg om kvelden når han skal legge seg
Og det er lille snuppa og. Vi er alerede på øverste hakket i akta baby bilstolen, og det står at babyer ikke skal bruke andre en 1 hakket. Men da kommer hodet lang over babyinnlegget*ler*
Så helt teit ut

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.