|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: The best a man can get?Jeg tenkte på reklamen, ja. Både at de sier det rett ut, at "some are good" elns, og jeg mener det er langt mer enn "some". Også hele den laaaaange rekken med de som sitter og sier "boys will be boys", og at det er noen få som tar tak og er grepa folk.
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: The best a man can get?Men Polyanna, jeg synes jo nettopp den ikke sier at alle er «dårlige». Den sier at de fleste enten ignorerer eller avfeier/bagatelliserer de få som gjør noe dårlig, og at det er noen som faktisk gjør det riktige ved å ta tak i problemet.
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: The best a man can get?Med mindre du mener det holder for å være «good» at man ikke selv aktivt oppfører seg dårlig? Og det antar jeg du ikke mener. Det er jo den holdningen jeg opplever at reklamen prøver å si noe om - det at det ikke er nok å være grei selv for å være en bra person, man må også reagere og si fra når andre tråkker over.
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: The best a man can get?Inntrykket den etterlot hos meg var at det var et flertall som satt og drakk øl og klødde seg i skrittet og nikket boys will be boys, og et par kappekledde helter. Det kommer sikkert an på hva man oppfatter det man ser og hvilke elementer som fester seg. Det var generelt en reklame med mange og raske visuelle elementer, så den kan sikkert tolkes forskjellig.
![]() |
#25 |
flisespikker
|
![]() Sv: The best a man can get?Jeg er ikke så veldig uenig med deg, altså, Polyanna. Og jeg er i alle fall enig i at de fleste menn slett ikke tråkker over grenser og krenker og overgriper til høyre og venstre.
![]() |
#26 |
flisespikker
|
![]() Sv: The best a man can get?Og jeg synes, helt faktisk, at det at en del sympatiske menn blir forvirret og bekymret - det er et veldig lite problem i den sammenhengen vi snakker om her. Og det synes jeg, ærlig talt, at sympatiske og forholdsvis oppegående menn burde skjønne selv også.
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: The best a man can get?Ja. Og jeg tror vi er ganske enige. Men jeg tror det hadde hjulpet disse "på gjerdet"-mennene å bli modigere, dersom vi var flinkere til å påpeke at trakasserende adferd er avvikende, ikke normalt oppførsel.
![]() |
#28 |
flisespikker
|
![]() Sv: The best a man can get?Det du sier er jo omtrent akkurat det jeg mener reklamefilmen sier, Poly.
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: The best a man can get?
Prøvde å skrive det: Ikke av hensyn til dem, men om "vi" ønsker å løfte dem frem og hjelpe dem til å bli litt mer kappekledde, så er et godt sted å begynne å peke på at det ikke er DEM vi mener. Vi vil bare at de skal tørre å være tydelige.
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
Jeg oppfattet den bare ikke slik, og tror at i hvert fall noen av dem som reagerer kan ha sett den som jeg.
![]() |
#31 |
flisespikker
|
![]() Sv: The best a man can get?Da tror jeg bare du og jeg er uenige om hvor mye man skal puse med menn for å få dem til å skjønne hva man mener, Poly.
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
Jeg klippet litt jeg, for jeg syns du er litt selvmotsigende, Poly. Og det bunner nok i at jeg er litt mer på Skilps linje over hvor mye menn må puses med. Når det er sagt, jeg syns som regel det absolutt er best å gå for en positiv forsterkning i stedet for moralisering, dissing og harmdirrende sinne. Ikke fordi ikke folk av og til trenger moralisering og harmdirrende sinne, men fordi positiv forsterkning funker så himla mye bedre.
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: The best a man can get?Også må jeg tilføye at jeg ikke tror det er så veldig mange som har reagert på den. Men de få som har reagert, er godt plassert på ytterste høyre fløy, de er antifeminister, antikultur, antimangfold, og de er gode på å lage innarmi mye støy. Så da får man inntrykk av at de snakker på vegne av mange.
![]() |
#35 |
Leser
|
Ja, jeg ser den. I min aldersgruppe er de mennene jeg jobber med "nerder", de er den voksne utgaven av gutten med briller som satt å leste og ikke ville spille fotball. Men selv om min opplevelse ikke er universell, så påvirker det min oppfatning av filmen.
Datteren min kjøper i alle fall gilette til bena?
![]() |
|
|