|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaHar dere sjekket ut Housetrip når det gjelder hus?
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaJeg syns nesten at Juan les Pins/Antibes er kanskje enda mer hyggelige områder enn småbyene i Italia. Juan les Pins tror jeg jentene dine kan like om de liker shopping og litt liv på kveldene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Nice - Monaco - Italia
Kroatia er et alternativ, det kommer litt an på prisen på flybillettprisen i og med at begge ungene går som voksne.
nei, har ikke sjekket. Takk for tips!
øst for Genova er aktuelt, men da kan vi kanskje like godt fly til Milano? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Det kan dere, men det er ikke langt fra Nice til Genova heller og flott kjørerute og det er flere hyggelige steder å stoppe på enn mellom Milano til Genova. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaVi har vært i Nice og Monaco i juli 2 år på rad nå. Vanvittig dyrt å spise frokost - middag om en velger hotell istedet for leilighet med mulighet for å fikse mat selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaTusen takk for alle tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaJeg har vært langs kysten av Italia rett over grensa for Frankrike! Det er knallfint, og en del rimeligere enn i Frankrike. God mat, mange fine steder å dra.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
Når drar dere? Jeg lurer så fælt på hvordan alle klarer å finne disse billige feriene.
![]() |
![]() |
#30 |
© All rights reserved
|
Vi drar 16. juli, flyr med norwegian. Flybillettene kom på 9500,- og det er en helt grei pris. Hadde vi bestilt i oktober, da sommerbillettene ble lagt ut, hadde prisen vært ca 8000,- |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg lurt på i mange år her inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lysende norsk flaskekoker
|
Jepp, vi har flydd for 8.000-10.000 for fem rundt i Europa midt i fellesferien de siste årene, men ikke direkte og ikke nødvendigvis til nærmeste flyplass ift. Dit vi skal. Jeg vil heller legge noen lapper ekstra hotellovernatting og mer opplevelser enn å bruke dem på perfekt flytider/flyplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Bytte fly må nesten vi alltid gjøre uansett, i Stavanger som vi bor. Men vi prøver å unngå type 13 timer til Athen og 9 timer til Italia, som var reelle alternativer for oss denne gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaDytter på denne. Planen var å fly til Nice og ta tog til Villefranche- sur-mer, men etter å ha lest tråden her lurer på om vi heller burde gå for en småby i Italia, Liguria. Hvilke steder anbefales? Hvordan kommer vi oss dit?
![]() |
#36 |
One of These Days
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaMenton som ligger helt på grensen til Italia, er veldig koselig. Ellers er jeg veldig enig med resten her, ikke overnatt i Monaco. Hvis dere drar så langt som til Bergamo, ville jo jeg tatt turen innom Crema også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaJeg ville absolutt gitt sør-Frankrike en sjanse, millact! Mange nydelige småbyer, og fullt mulig å dra til Italia enten på dagstur eller noen dager med overnatting. Vi tok tog fra Nice til rett over grensen, det er evigheter siden så husker ikke akkurat hvor, men på dagstur. Tilsvarende fra Nice til Monaco, da gikk vi langs sjøen et stykke og vandret inn. Monaco ga meg ingenting utover at det var litt artig å ha vært der, så å overnatte der hadde ikke jeg heller giddet. Av mindre byer i området kjenner jeg best Bandol, Sanary og Aix en Provence, pluss litt av byene lenger inne i landet. Vi har definitivt området på planen etterhvert selv!
![]() |
#38 |
![]() Sv: Nice - Monaco - ItaliaBlir nok en dagstur til Monaco bare. Og så drar vi sikkert til San Remo en dag.
![]() |
#39 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#40 |