|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?Jeg syns ellers det virker helt crazy å ta fra dem barna hvis de faktisk er velfungerende omsorgspersoner. Og tenåringer kan finne på mye dumt, uten at de nødvendigvis skal straffes for det resten av livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?
Men hvis de kommer hjem og dømmes, og det synes jeg de skal bli, blir jo ikke barna med i fengsel, så den separasjonen kommer uansett.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
Jeg synes ikke det går an å sammenligne det å bli bortadoptert og det å ha en forelder i fengsel i noen år.
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
Når de blir gamle nok til å forstå hva adopsjon betyr er jeg enig med deg i at det ikke er det samme som å være adskilt i noen år, men hvis disse smårollingene er traumatisert og de ev. får et tilleggstraume av å skilles fra mor vil adskillelse over flere år være lengr enn de har levd og sikkert være like vanskelig om adskillelsen er planlagt å vare i noen år eller for alltid. Så små mennesker har jo ikke akkurat stålkontroll på tid.
![]() |
#5 |
Leser
|
Jeg skjønner at det blir diskusjoner hvis personer har to statsborgerskap. Det er litt vanskelig å vite hva som skal skje da. (Men dette gjelder jo generelt og har ikke noe spesielt med IS å gjøre)
![]() |
#6 |
villende
|
Nå er det en gang slik at man ikke dømmes i norske domstoler basert på «synsing» og godt er det. Ei heller er det ulovlig å ha radikale meninger. Så det er ikke gitt at disse banebrudene blir dømt for noe som helst. Faktisk er det ikke straffbart å være stappteit. Og det er ikke gitt at disse jentene faktisk har gjort noe som er straffbart i Norge. Jeg syns ikke de skal forhåndsdømmer før de en gang har kommer hjem, og det er avklart om de skal tiltales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Er det ikke straffbart å melde seg til tjeneste for en terrororganisasjon?
![]() |
![]() |
|
|