|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Jeg leste hovedinnlegget med samme briller som Teo, og var på langt vei enig med henne, men jeg ser du sier at du ikke mente det sånn Jessica.
![]() |
#22 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?
Jeg sier fra, både på bussen og i andre sammenhenger. Jeg tar ikke fem øre for å snakke til andres unger og la dem vite at voksne følger meg selv om de ikke kjenner dem.
![]() |
#23 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg syns ikkje det er egositisk å ta utgangspunkt i eigne barn. Tingen er å bidra til fellesskapet. Dessutan er det jo viktig å vere synlig for barnet sitt slik at det forhåpentligvis kan lære av det. At vi er med på dugnad i barnehagen er for å lage fine utemiljø til både mine og andre sine ungar. Eg håpar på at foreldre i andre barnehagar tenker på samme måte, men det er jo ikkje naturlig for meg å komme på dugnad i andre sin barnehage |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Syns forøvrig at Jessica sitt innlegg blei litt overtolka. Det kan lesast ekstremt; som at det ho meiner er at alle andre er egoistar, men eg las det ikkje sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Ja, forsåvidt, Mims innlegg fikk meg til å tenke mer, og jeg bidrar også med penger til slike organisasjoner som Leger uten Grenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Det er mange som stiller opp som frivillige i Norge, men både gjennom skole (FAU), barnehage, idrett og ellers frivillig arbeid ser jeg godt at det er de samme menneskene som stiller opp. Hvor er resten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Også er det noen som rett og slett har mer overskudd enn andre.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Jeg leste også hovedinnlegget på samme måte som Teofelia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
|
Jeg innser at jeg ikke burde dratt fram Natteravn eller meg selv når jeg skrev hovedinnlegget. Kanskje vi skal gå på det generell. Er det gamle gode samholdet der man tok ansvar for lokalsamfunnet borte? Er det blitt slik at man kun må se at en personlig har noe nytte av det før man engasjerer seg? Holder det ikke at behovet er der og at man gjør noe for andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Pauset
|
Jeg skjønner at jeg må være dårlig på å argumentere når jeg kan bli mistolket så til de grader. Føler meg sterkt undervurdert nå.... men det får så være. Vi er helt enige Madam Mim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Pauset
|
Takk. Jeg må nok passe meg i hvordan jeg argumenterer. Ikke lett å gjøre seg forstått. Er nok flinkere muntlig :selvinnsikt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Epikur
|
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Det er en kunst å argumentere skriftlig. Og ikke hisse på seg noen. Og får frem akkurat det en har tenkt. :learnedthehardway: Det er vel ikke mer enn 20 % av mellommennesklig kommunikasjon som er ren tekst, altså ord. Resten er stemmeleie, ansiktuttrykk og grimaser, kroppspråk og gestikulering, osv osv.
![]() |
#33 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?Ja, jeg tror idealismen har måttet vike for indivdualismen enn så lenge. Håpet er jo at vi snart får en ansvarlig og idealistisk individualisme i stedet for den varianten det er mest av i dagens samfunn.
![]() |
|
|