Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er idealismen borte og bare egoismen igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 19:02   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Er idealismen borte og bare egoismen igjen?

Ja, det jeg spør om er: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?

Bakgrunnen for at jeg spør er at jeg er en idealistisk person. Jeg har valgt å gå Natteravn fordi jeg vil bidra med noe i lokalmiljøet og være en synlig voksen. Ikke bare for mine barn, men også for andres barn/ungdom.

Jeg har også vært med som speiderleder i noen år. Til tross for at mine to barn sluttet så fortsatte jeg. Jeg likte det fordi jeg så hvor bra det var for mange barn å oppleve mestring i speidern. Det var min betaling for det jeg gjorde der. Dessverre måtte jeg ta en pause av helsemessige årsaker, men bare pause..... håper jeg...

Natteravnene har nettopp startet opp etter å ha lagt nede over lengre tid. Vi skulle vært flere og derfor nevner jeg Natteravnene til foreldre jeg vet har barn i målgruppen for Natteravnene. Nå har jeg flere ganger fått høre begrunnelsen for ikke å gå Natteravn og den sjokkerer meg.

Ei sa til meg at hun ønsket ikke å gå Natteravn, fordi sønnen hennes på 17 år var aldri ute i byen. Skulle han i byen her så ble han kjørt til og fra. Han fikk ikke lov å være i byen her om han ikke hadde noe spesielt å gjøre i byen. Så derfor så hun ikke noe behov for å gå Natteravn.

Ei anna jeg kjenner har meldt seg som Natteravn. Nå ble hun satt opp slik at hun skal gå Natteravn i nabokommunen. Når det er spesielle arrangementer som tiltrekker ungdom så hjelper vi hverandre over kommunegrensene. Min venninne syns ikke noe om at hun skulle gå Natteravn i nabokommunen for hun var Natteravn for å bli kjent med hva som skjer i vår kommune. Begrunnelsen var at ved å bli kjent i vår kommune kunne hun beskytte ungdommene sine mot uheldige ting. Hun hadde null interesse av å gå i nabokommunen. Nå sa jeg til henne at plutselig en dag kommer dine barn og sier at de vil på fest i den parken i nabokommunen. Da kan du jo ha glede av at du vet litt om hvordan det er der.... jo da hun var jo enig i det. Så nå skal hun gå der likevel....

Er det ingen som føler at de har et ansvar for lokalsamfunnet eller samfunnet generelt? Tenker dere kun på hva dere kan ha nytte av?

Må bare spørre....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.