Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 18:25   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kanskje jeg skulle ta fram igjen disse, gitt - og ikke minst Agnes Cecilia. Disse er blant de få barne- og ungdomsbøkene jeg har i bokhylla mi nå.

Anne fra Bjørkely-bøkene eide jeg aldri som barn, og jeg kjøpte hele serien på engelsk etter at jeg ble voksen. (Jeg gjorde det samme med Mummitroll-bøkene, som jeg kjøpte på svensk for fem-seks år siden.) Jeg har lest den flere ganger - det var lenge min standard avslapningslektyre. Maria Gripe-bøkene likte jeg veldig godt; kanskje jeg skulle kjøpe inn dem også?

Sporer inn på tema igjen: Det er en scene i Det Suser i Sivet (som jeg også kjøpte og leste på engelsk som voksen) som jeg gråt fortvilet av da jeg leste den som barn. Der Moldvarpen og Vannrotta er ute i skogen om vinteren, og så går de forbi det gamle huset til Moldvarpen, og han vil gå og se på det, men Vannrotta hører ikke at han roper, og går fort videre, så Moldvarpen må løpe for å ikke miste ham av syne - og så gråter han sånn at han nesten ikke greier å få frem hva det er som er i veien.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.