|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingEg liker å strikke, som tjorven seier, for då blir eg ikkje så rastlaus. MEN, som hørselshemma er det veldig irriterande å høyre på pinnene som knitrer, fordi eg ikkje klarer å sortere ut lyder som eg skal høyre og ikkje skal høyre. Så eg synes rektor verkeleg kan få gjere som han vil.
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingDet er jo ikke bare lyden som forstyrrer, men den konstante bevegelsen i sidesynet.
![]() |
#23 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingDet er bra rektor setter en stopp for det.
Jehg har det på samme måte. Det hendte det var strikking i store møter der jeg jobber. Jeg satt meg bevisst så jeg slapp ha strikkingen i sidesynet.
![]() |
#24 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikking
Dette er et kjempeviktig poeng. Klirrelyder, rasling med papir/plast og andre skarpe lyder er ekstremt forstyrrende for mennesker med høreapparat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
can-jur
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg må fikle med noe for å ikke falle helt ut. Men siden jeg har forstått at strikking er ut så tegner jeg.
![]() |
![]() |
#26 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Ja, det er eit mareritt. Vanskelig å forstå, men alle som har evnen til å sortere ut lyder dei ikkje treng å høre, er heldige...
![]() |
#28 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg strikker på store fellesmøter hos oss, og mange med meg. Foreløpig har ingen sagt noe, så jeg fortsetter enn så lenge. Vi er 250-400 stk på disse møtene.
![]() |
#29 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg tror ikke jeg personlig hadde latt meg forstyrre av at folk strikket, jeg blir ikke så lett forstyrret av slike ting. Men her jeg jobber tror jeg ikke folk engang kommer på tanken at de skal sitte og strikke i møter, heller ikke i fellesmøter. Prøver å se for meg at en av konsulentene eller en utbygger e.l. hadde tatt fram strikketøy i møte med oss, og blir nesten litt fnisete ved tanken.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-09-19 kl 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg har heldigvis et kollegium som godtar strikking på møter, men hadde noen funnet strikkingen forstyrrende så hadde jeg selvsagt innrettet meg etter det. Jeg bruker trepinner for å unngå klirringen, og jeg strikker aldri noe jeg må se på oppskriften eller følge et mønster.
![]() |
#31 |
Drømmer
|
Ikke bare for de med høreapparat, jeg har dårlig hørsel men slipper høreapparat foreløbig , jeg sliter mye når det blir bakgrunnsstøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg strikker ikke, men skriver notater for hånd. Uten å gjøre det, får jeg med meg veldig lite. For meg handler det om at øye-håndkoordinasjon er avgjørende for læring. Jeg leser aldri på notatene etterpå...
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg tenker at det er greit at man som leder kan forby ting under møter som forstyrrer andre medarbeidere. Det er jo en del av det å jobbe sammen med andre at man tar hensyn til ting som kanskje ikke plager deg personlig. Det jeg kan se som kunne vært en unntak var mennesker med spesielle behov eller psykisk sykdom som gjorde at de var avhengig av å kunne fikle med noe for å klare å delta. Men det er noe helt annet enn det denne saken handler om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Shake it out!
|
Jeg er helt enig. Ikke pokker om mine ansatte hadde fått strikke under møter.
![]() |
#35 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingVeldig grei avgjørelse. Veldig lite strikking hos oss, synes strikking er fritidsbeskjeftigelse og ikke har noe på jobb å gjøre.
![]() |
#36 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg strikker, og kan gjøre det samtidig som jeg er fullt konsentrert om å høre noen snakke, men det kunne ikke falt meg inn å gjøre det i møter. Jeg syns også faktisk det kan være litt forstyrrende. Det skaper en feil atmosfære, eller hva jeg skal si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg synes ikke det passer seg å strikke på møter og er enig med sjefen min som har sagt at det forstyrrer henne. Jeg forstyrres ikke av det, tror jeg. Det som forsyrrer meg mest er det elendige stedet vi har fellesmøter og ventilasjonanlegget som bråker om kapp med prosjektorlyden. Jeg hører dårlig og innimellom hører jeg ikke hva som sies. Vi sitter trangt og ukomfortabelt. Ja, møtelokalet er en base i en barnehage. Det er ikke plass til alle på det lille møterommet vårt.
![]() |
#39 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Jeg og. Uavhengig av om folk mener de kan sy bunad (hun i intervjuet), bake boller, ta armhevinger eller øve til 60 meter'n under et møte uten å miste konsentrasjonen, synes jeg det signaliserer at man ikke er helt "på" + at da mange distraheres av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg tror absolutt at det er en lærergreie. For meg er strikking på møter en beskjeden sokk som jeg kan strikke under bordet og uten å se. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|