|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
villende
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Skavise. Vi har egentlig fordelt oppgaver etter hva vi liker. Og egentlig deler vi ganske likt, selv om det er jeg som sitter med oversikten og holder kontroll på hvem som skal være hvor, til hvilken tid. Jeg sørger dessuten for at alt av regninger betales fra felles konto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?
Tja, jeg vil vel heller si "samfunnet" enn mammaene. Vi har mast i alle år om at barnehage, skole, SFO, leger, sykehus, etc, må kontakte far først, og at bare hvis han ikke svarer så skal de ringe mor. Likevel kontakter de meg, gang på gang. "Å, har ikke ungen skiftetøy? Det var dumt. Har dere prøvd å ringe far? For jeg er for øyeblikket i Brussel, og kommer ikke hjem før fredag". Det går seg ofte til i en periode, og så kommer det inn nye ansatte som vi må mase på igjen. Siste episode var fra skolen, hvor det at jeg hadde satt opp far øverst på kontaktlista hadde ført til at så mye rot i systemet at jeg hadde blitt registrert som far og han som mor.
![]() |
#43 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg la faren til på trass der jeg ble med i ei gruppe der vi skulle planlegge. Kun mammaer.
![]() |
#44 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?En av de absolutte fordelene med å være alene er jo at det ikke er rom for krangler om hvem som gjør hva.
![]() |
#45 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg lager alltid mat når jeg er hjemme. Jeg handler 80 % av gangene. Han rydder alltid opp etter middag. Jeg vasker mine klær, barnet vasker sine og mannen sitt. Vi har hver vr skittentøyskurv og grunnen til at vi gjør det sånn, er at mannen er fargeblind og ikke klarer å fargesortere. Jeg vasker sengetøy og skifter på senger, han pleier å ta en runde med håndklær og matter på badet når det trengs. Vi har vaskehjelp hver 14. dag, og vasker så lite vi kan utenom det. Han klipper plenen både hjemme og på hytta, jeg baker brød og går tur med hundene og oppdrar dem, og tar meg av kontakten med kulturskolen og er i FAU på videregående i år. Jg har sittet i FAU i barnehage og skole for yngste i tilsammen 6 år. Jeg satt i loppekomiteen i korpset i 7 år, nå har mannen overtatt. Vi har egentlig gjort adskillig mer enn vår del der nå, men synes det er gøy, så vi fortsetter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg er best på logistikk, så det gjør oftest jeg. Når jeg er fraværende fixer han det greit alene. Sist redigert av Mei : 24-10-19 kl 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|