Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 19:03   #61
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Walter er Annes sønn, ikke den samme som Matthew i det hele tatt. Men det er ganske ille når Matthew dør også, ja.

Okei. Matthew. Ja jeg husker når han døde, men det var ikke like trist som da Jack døde.
På film heter sønnen Dominic.

Gammel 31-07-07, 19:06   #62
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sporer inn på tema igjen: Det er en scene i Det Suser i Sivet (som jeg også kjøpte og leste på engelsk som voksen) som jeg gråt fortvilet av da jeg leste den som barn. Der Moldvarpen og Vannrotta er ute i skogen om vinteren, og så går de forbi det gamle huset til Moldvarpen, og han vil gå og se på det, men Vannrotta hører ikke at han roper, og går fort videre, så Moldvarpen må løpe for å ikke miste ham av syne - og så gråter han sånn at han nesten ikke greier å få frem hva det er som er i veien.

Å, det er så trist! Jeg ble helt knust, jeg.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg gråter forøvrig alltid av "Ulysses" av Alistair McLean. Ishavskonvoiene var ikke for jyplinger gitt, men det er historien om han ene torpedomannen som gnager i hjertet.

:medtorpedotåreperse:

Jeg leser også yndlingsbarnebøkene mine om igjen, forresten (veldig interessant hvor annerledes de kan fortone seg!), og Narnia-bøkene leste jeg først som voksen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 19:10   #63
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Okei. Matthew. Ja jeg husker når han døde, men det var ikke like trist som da Jack døde.
På film heter sønnen Dominic.

Altså, er det Anne – The Continuing Story du har sett? For den er jo simpelthen helt redselsfull! De har bare ignorert det faktum at det fantes fem(?) GODE Anne-bøker til å ta av, og så har de funnet opp en helt idiotisk ny historie som har null og niks med originalen å gjøre i stedet. Det gjør meg helt rasende!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 19:25   #64
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Altså, er det Anne – The Continuing Story du har sett? For den er jo simpelthen helt redselsfull! De har bare ignorert det faktum at det fantes fem(?) GODE Anne-bøker til å ta av, og så har de funnet opp en helt idiotisk ny historie som har null og niks med originalen å gjøre i stedet. Det gjør meg helt rasende!

Jepp.

Jeg visste ikke at det fantes bøker. Hvor får man kjøpt dem på nett?

Gammel 31-07-07, 19:25   #65
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg gråt fælt da Synna i Julie døde.
I sommer leste jeg også Hjem av Anne Karin Eldstad, og selv om boka var ganske kjip (veldig lik de andre hun har skrevet), gjorde det inntrykk da hun beskrev dødsfallet og begravelsen av moren sin.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 20:57   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En av de tingene jeg hadde størst glede av å oppdage på NM, var at jeg ikke er sær alene. Det er helt normalt (blant folk jeg liker å omgås) å lese barnebøker i voksen alder.

Å. Jeg og. Jeg husker så godt den tråden hvor jeg fant ut at det ikke bare var jeg som gjorde sånt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:34   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke at det fantes bøker. Hvor får man kjøpt dem på nett?

For eksempel her.

Og dessuten:
Anne of Avonlea
Anne of the Island
Anne of Windy Willows
Anne's House of Dreams
Anne of Ingleside
Rainbow valley
Rilla of Igleside

Enjoy!

Sist redigert av Teofelia : 31-07-07 kl 23:38. Årsak: Hva skjedde med linkene mine?
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:44   #68
Kate

Kate sin avatar

Standard

Takk, men jeg vil ha dem på norsk.. Engelsk er ikke min sterke side akkurat. :skrape:

Gammel 31-07-07, 23:47   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men jeg vil ha dem på norsk.. Engelsk er ikke min sterke side akkurat. :skrape:

Bokkilden gir ingen norske treff, så de er muligens ikke å få tak i for tiden. Men jeg tipper at du finner dem på biblioteket. Anne fra Bjørkely heter den aller første i serien.

Gammel 01-08-07, 00:00   #70
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gråt fra perm til perm da jeg leste "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus. Det er dagboka fra da kona hans fikk kreftdiagnosen, og hele sykdomsperioden frem mot slutten. Nesten for nær og personlig. Jeg var ødelagt i ukesvis.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:18   #71
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bokklubben har mange av disse på norsk.

Gammel 01-08-07, 14:20   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Bokklubben har mange av disse på norsk.

Hvor fant du dem? Jeg så ingen da jeg søkte, jeg.

Gammel 01-08-07, 14:22   #73
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)

Eller jo, fant jeg dem jo plutselig. Pussig, det gjorde jeg ikke for fem minutter siden.

Her er altså den første: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...1665789&rom=AK

Gammel 01-08-07, 14:28   #74
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)

Jeg husker godt to bøker jeg syntes var forferdelige da jeg var yngre:

"Erika - tvillingsøsteren min" der Erika dør. Og de sier liksom ikke noe om hva som feiler henne. Det skjedde helt brått. Og jeg husker jeg lurte og lurte og lurte, og lurte på om hun døde av det samme som søsteren til mammaen min (hun døde brått da de var små. Det var hjernehinnebetennelse, men det var en adskillig mer "mystisk" sykdom den gangen)

"Malena og gleden" der moren til Malena dør og Malena tror at hun ikke har lov å le mer. Skrekkelig skrekkelig trist.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:36   #75
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Ja, det var det jeg mente, at det var bra at de ikke lagde den scenen...:roro:

Jeg gråt da Hanne Wilhelmsen døde. Så mange mord og overfall i Anne Holts bøker men det var Hanne Wilhelmsen som gjorde inntrykk. :enkel:

Er Hanne død!?

Gammel 01-08-07, 14:39   #76
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å ja, den gråter jeg av hver gang. Fremdeles.

Jeg også!
Hele den siste boka er tårefremkallende for min del.

Gammel 01-08-07, 14:39   #77
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

"Erika - tvillingsøsteren min" der Erika dør. Og de sier liksom ikke noe om hva som feiler henne. Det skjedde helt brått. Og jeg husker jeg lurte og lurte og lurte, og lurte på om hun døde av det samme som søsteren til mammaen min (hun døde brått da de var små. Det var hjernehinnebetennelse, men det var en adskillig mer "mystisk" sykdom den gangen)

Den gjorde sterkt inntrykk på meg også, og jeg minnes også at jeg lurte veldig på hva Erika døde av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:39   #78
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er Hanne død!?

Nå ble jeg også litt forvirret, for hun lever da i Presidentens valg? Riktignok i rullestol?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:58   #79
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Min barndoms store tåreperse var Dikken Zwilgmeyers fortelling om Magrete Kind. Huttetu, jeg gråter forresten fortsatt når jeg leser den. Historien finnes i sin helhet her.

Min også.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 15:51   #80
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Å, den hadde jeg helt glemt. Den likte jeg veldig godt, og den var fryktelig trist. Håper den ligger i esken med barnebøker i boden.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.