|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Rockesøster
|
Sv: Når pakker dere bort julen?Vi heiv oss til etter middag i dag, og nå er jula på loftet. Jeg er enig med Elise, når man starter normal hverdag igjen føles det feil å komme hjem til jul.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pakker dere bort julen?
Ja, for min del var det nå hverdag og jobb. Men litt tomt uten pyntet hus.
|
|
|
#84 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Når pakker dere bort julen?Jeg pynter juletreet en gang mellom 20. og 23. desember, og tar frem julepynten gradvis i løpet av adventstiden. Jeg ser at en haug med influencere pynter i november og hevder at det er jul i desember, men jeg prøver å holde litt igjen - det er leit å være lei av julen 1. juledag også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Når pakker dere bort julen?Åh, Hoptimist-snøkule!
|
|
|
#86 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Når pakker dere bort julen?Ikke noe fast, men den står sjelden lenger enn en uke etter nyttårsaften. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Når pakker dere bort julen?Rydder bort jula rundt 13. dag. Da begynner det å bli sånn passe støvete mellom nisser, engler, dompapper, juletrær, lyshus og desslike, og jeg orker ikke sette ting på plass igjen etter støvtørk. Hadde det ikke vært for det, kunne vi fint hatt jul til 20. dag. Pynter 22./23. desember.
|
|
|
#88 |
|
Kakemonster
|
Sv: Når pakker dere bort julen?Jeg tenker treet ryker i helgen, det drysser ganske mye nå. Resten er jeg ikke klar for å ta bort. De røde gardinene og dukene, i kombinasjon med lysene, gjør stuen så lun. Det blir liksom så «kaldt» med en gang det byttes ut. Likevel forsvinner vel alt når vi først begynner.
|
|
|
|
#89 |
|
heimføing
|
Stjernene mine henger enda, for det passer fint midt i mørketida her. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når pakker dere bort julen?Jeg er vant til å ha julen lenge. Mamma har bursdag 15.januar så vi hadde alltid full jul til den dagen iallefall. 😊
|
|
|
|
#91 |
|
lider av tastleksi
|
Dessverre må jeg være enig i dette. Det er vel først nå når eldste går på vgs at jeg syns det er litt enklere, men så har vi jo da en til som for øyeblikket er «verre» enn noen gang på å takle avvik.
|
|
|
#92 |
|
Pauset
|
Sv: Når pakker dere bort julen?Det varierer. I år pyntet jeg lille julaften, og har fortsatt alt framme. Mulig jeg rydder bort jula på søndag som kommer. Men jeg koser meg med jula ennå, og har egentlig ikke lyst til å rydde den bort. Mulig jeg drøyer helt til neste helg. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
lettere utlada
|
Sv: Når pakker dere bort julen?Jeg tar vekk juletreet i helgen. Og regner med å rydde bort julehuset samtidig. Men flere ting får stå, som enkelte figurer, lys, duker osv. Jeg kan ikke ta vekk alt samtidig.. Det blir for stusselig.
|
|
|
#95 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Gratulere med den lille babyen!
|
|
|
|
#97 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når pakker dere bort julen?Kunne gjerne ryddet bort 3. juledag, men da dro vi på fjellet. Kom hjem i går og har ryddet bort nå. Det er SÅ lite julestemning etter nyttår så det er bare å få alt bort. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#99 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pakker dere bort julen?Jula pakkes vekk i løpet av helga |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når pakker dere bort julen?Her i huset er det iallfall en myte at «svusj så pakket vi bort julen».
|
|
![]() |
|
|