Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pakker dere bort julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-20, 19:43   #81
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Vi heiv oss til etter middag i dag, og nå er jula på loftet. Jeg er enig med Elise, når man starter normal hverdag igjen føles det feil å komme hjem til jul.
Det er så deilig å pakke bort julestæsjet, det blir liksom så luftig og lyst når det er borte.

Gammel 02-01-20, 19:44   #82
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Vi heiv oss til etter middag i dag, og nå er jula på loftet. Jeg er enig med Elise, når man starter normal hverdag igjen føles det feil å komme hjem til jul.
Det er så deilig å pakke bort julestæsjet, det blir liksom så luftig og lyst når det er borte.

Ja, for min del var det nå hverdag og jobb. Men litt tomt uten pyntet hus.

Gammel 02-01-20, 19:57   #83
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt i dag, synes det dr skikkelig stusselig når julepynten forsvinner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 20:06   #84
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pynter juletreet en gang mellom 20. og 23. desember, og tar frem julepynten gradvis i løpet av adventstiden. Jeg ser at en haug med influencere pynter i november og hevder at det er jul i desember, men jeg prøver å holde litt igjen - det er leit å være lei av julen 1. juledag også.
Jeg kommer til å ta ned treet og det meste av pynten i helgen, men lar noen utvalgte greier stå fremme litt lenger. Hopptimist-Rudolf-snøkulen min er så søt at den bare MÅ være fremme en stund til - og utstillingen av små trær i bark, betong, fjær og stål på flygelet - og antakelig lysgardinen i et vindu i stuen. Jeg har noen lysleker fremme hele året, jeg tror en ekstra blir hengende i stuen til det blir litt lysere tider.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 20:11   #85
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, Hoptimist-snøkule! Yngstejenta her fikk en slik i julegave av sin mormor i fjor, med en snømann i. Den er også av det første som settes fram, og den får stå framme en god stund etter jula er over også.

Gammel 02-01-20, 22:52   #86
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke noe fast, men den står sjelden lenger enn en uke etter nyttårsaften.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 23:04   #87
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Rydder bort jula rundt 13. dag. Da begynner det å bli sånn passe støvete mellom nisser, engler, dompapper, juletrær, lyshus og desslike, og jeg orker ikke sette ting på plass igjen etter støvtørk. Hadde det ikke vært for det, kunne vi fint hatt jul til 20. dag. Pynter 22./23. desember.

Gammel 02-01-20, 23:42   #88
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker treet ryker i helgen, det drysser ganske mye nå. Resten er jeg ikke klar for å ta bort. De røde gardinene og dukene, i kombinasjon med lysene, gjør stuen så lun. Det blir liksom så «kaldt» med en gang det byttes ut. Likevel forsvinner vel alt når vi først begynner.

Gammel 03-01-20, 00:10   #89
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kjenner at jeg egentlig godt kunne tenkt meg å ha stjerna hengende noen uker til. Det er så godt med bittelitt lunt lys på morgenkvisten.

Stjernene mine henger enda, for det passer fint midt i mørketida her.

Begynte å plukke sammen julepynt idag, dvs stable på spisebordet, for å pakke det vekk imorra. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke satte opp juletreet i år, en ting mindre å bakse med nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 00:43   #90
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vant til å ha julen lenge. Mamma har bursdag 15.januar så vi hadde alltid full jul til den dagen iallefall. 😊
Her er det jul sikkert ut neste helg.

Gammel 03-01-20, 01:31   #91
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ikke nødvendigvis, Myria. Mitt barn har like mye autisme neste år som denne julen, og da er lange perioder uten rutiner potensielt kompliserte. Sånn er det for mange. Det er fint for dere at det hjelper med større barn, men sånn er det altså ikke for alle. Og som sagt kan det være andre faktorer som gjør at jul ikke nødvendigvis er så koselig for alle, og at hverdag er en slags befrielse.

Dessverre må jeg være enig i dette. Det er vel først nå når eldste går på vgs at jeg syns det er litt enklere, men så har vi jo da en til som for øyeblikket er «verre» enn noen gang på å takle avvik.
Så jeg som gledet meg veldig til juleferie fordi jeg da slapp å forholde meg til skolevegring, vel, jeg kom på i romjula at det å starte på skolen igjen etter nyttår kom til å bli grusomt. Så mye for avslappende ferietid, liksom.
Må øve meg på å legge bekymringer bort, så her blir jula til søndag, så kan vi late som om det er eviglang tid til vi må ta hverdagen tilbake.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 08:41   #92
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det varierer. I år pyntet jeg lille julaften, og har fortsatt alt framme. Mulig jeg rydder bort jula på søndag som kommer. Men jeg koser meg med jula ennå, og har egentlig ikke lyst til å rydde den bort. Mulig jeg drøyer helt til neste helg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 09:27   #93
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Fasiten ble at den forsvant i går. Stjernene henger igjen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 09:31   #94
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar vekk juletreet i helgen. Og regner med å rydde bort julehuset samtidig. Men flere ting får stå, som enkelte figurer, lys, duker osv. Jeg kan ikke ta vekk alt samtidig.. Det blir for stusselig.

Gammel 03-01-20, 09:34   #95
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Det varierer. I år pyntet jeg lille julaften, og har fortsatt alt framme. Mulig jeg rydder bort jula på søndag som kommer. Men jeg koser meg med jula ennå, og har egentlig ikke lyst til å rydde den bort. Mulig jeg drøyer helt til neste helg.

Gratulere med den lille babyen!

Gammel 03-01-20, 11:43   #96
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Gratulere med den lille babyen!

Tusen takk!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 11:50   #97
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Kunne gjerne ryddet bort 3. juledag, men da dro vi på fjellet. Kom hjem i går og har ryddet bort nå. Det er SÅ lite julestemning etter nyttår så det er bare å få alt bort.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 13:29   #98
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

til dere med barn med utfordringer og andre som av ulike grunner ikke synes julen er noe særlig. Beklager om jeg framstod lite forståelsesfull.

Gammel 03-01-20, 20:14   #99
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jula pakkes vekk i løpet av helga

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 20:18   #100
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Her i huset er det iallfall en myte at «svusj så pakket vi bort julen».
Startet i går kveld, og fridagen i dag har gått med på å pakke ned jul. Nett lagt sammen siste maskinen med julesengklær og alle spor slettet....
Elsker jul og gleder meg allerede til neste år.(Har kjøpt noen kalendergaver allerede......)

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.