|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lar du deg fremdeles imponere?Jeg var på utveksling da jeg gikk på videregående, og det å få tilsendt bøker på norsk var forskrekkelig dyrt. Der hvor jeg bodde var det også i liten grad tilgang på bøker på engelsk (svært tidlig 90-tall).
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Lar du deg fremdeles imponere?
Samme her - jeg leste den boka på videregående, og den gjorde enormt inntrykk. Nå ville jeg kanskje ikke ha likt den engang, tipper jeg. Noe av det samme gjelder Jonas Wergeland-trilogien til Jan Kjærstad. Det er ingen tvil om at jeg var mer følsom og mottakelig som barn, ungdom og ung voksen. Jeg har hardnet betraktelig til, blitt latere, mer livstrøtt og kritisk. Følgelig har begeistringene for både Kjærstad og Fosnes Hansen dalt betraktelig - de bikker jo iblant over i det svulstige.
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Lar du deg fremdeles imponere?Det minner meg på at jeg må forsøke å prakke Maria Gripes bøker på min mer faglitterært orienterte 13-åring. De har stått seg i én generasjon, i det minste - jeg har gitt dem til niesa mi (nå 19), og hun likte dem godt. Sa hun, i alle fall.
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|