Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lar du deg fremdeles imponere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-20, 12:29   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du deg fremdeles imponere?

Jeg var en svært kresen leser som barn og ungdom også, så de bøkene som imponerte meg da gjør det fortsatt. Bøker som f.eks Bobsey-barna og Evy Bøgenæs sine bøker (som alle jentene i klassa sloss om på biblioteket på ungdomsskolen) likte jeg for eksempel ikke. De barnebøkene som gjorde størst inntrykk på meg som barn har jeg stort sett lest om igjen høyt for mine egne barn, og har blitt imponert på nytt. F.eks i flere av Astrid Lindgrens bøker ser jeg historien på et annet plan enn jeg gjorde som barn. En underholdende historie for barn, og samtidig en skildring av et miljø og et samfunn, og/eller et underliggende budskap til de voksne. De store klassikerne i barnelitteraturen synes jeg står seg fint fortsatt, mine barn har også latt seg fenge av blant annet Mark Twain, Johanna Spyri, C.S. Lewis, Frances H. Burnett og Lucy M. Montgomery, Maria Gripe, Astrid Lindgren, Leif Hamre, Tove jansson og Aimee Sommerfelt, for å nevne noen.

Men jeg lar meg også imponere av nye bøker, både voksen- og barnelitteratur.

Sist redigert av My : 05-02-20 kl 13:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.