Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-20, 10:30   #24
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer tenåringen mye tid på rommet sitt?

Ja, de er en del på rommet sitt alle tre (de to yngste er bare 12 da). 14-åringen sitter mye på telefonen, ser på serier, gjør skolearbeid e.l., lillebroren har pc på rommet som han gamer med, og lillesøster sitter på rommet sitt med ipad eller mobil og spiller, og/eller snakker med søskenbarnet på facetime. Men alle tre er også en del i stua. Storesøster ser på Netflix (jeg lider meg gjennom mange svært uinteressante tenåringsserier sammen med henne, bare for å ha henne i stua litt, også fordi hun da kan finne på å snakke om andre ting), lillebror ser på alt av sport, eller sitter på kjøkkenlaptopen og oppdaterer seg på alt av fotballstatistikk (uvisst hvorfor han gjør det bare her og ikke på sin egen pc), og lillesøster driver med sine sirkusaktiviteter (turner i en "tissue", som for øyeblikket henger i stua, eller sykler rundt på enhjulssykkel) eller sitter sammenknøvlet i lenestolen med mobilen. De to yngste gjør lekser ved spisebordet, også spiller alle tre en del kort med faren på kveldene.

Når de har venner på besøk foretrekker alle tre å være i kjellerstua, noe som fører til konflikt når flere har besøk samtidig. Eldste får gjerne prioritet der, fordi hun ofte har flere på besøk samtidig og har det minste rommet, og har derfor ikke noe godt alternativ.

Måltidene som inntas når vi voksne er hjemme, som frokost, middag og kvelds, spiser de alltid ved spisebordet. Det de gjerne tar med på rommet er mat de ordner seg etter skoletid, før vi kommer hjem, selv om jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker det. Grunnen er først og fremst at de ikke rydder ting tilbake etter seg. De er imponerende lite opptatt av å motbevise meg, selv om det kunne ført til at jeg ble mer velvillig innstilt til spising i andre rom. Så det er et vedvarende irritasjonsmoment.

Sist redigert av My : 24-02-20 kl 10:41.
My er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.