|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Korona - smittesporingsapp
Jeg er ikke uenig i at det er svært uheldig at småbarnsmødre, rosabloggere, konspirasjonsteoretikere og generelt personer som ikke innehar fagkunnskap får uforholdsmessig stor plass i media.
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
Kunne ikke vært mer enig. Jeg synes det er helt betimelig at sikkerhetseksperter får lov å uttale seg om risikoen forbundet med denne appen, for de (sikkerhetsrisikoene) er det mange av. Spoofing er nevnt på nrk i dag, dvs at det kan sendes ut falske meldinger, som ser ut til å komme fra appen. Hacking av sentrale lokasjonsdata, som ikke er tilstrekkelig anonymisert er en annen. Det at man har måtte vedta en forskrift for å kunne samle inn så mye data, siden det er imot EU sitt dataminimeringsprinsipp er en tredje.
![]() |
#3 |
villende
|
Jeg er helt enig i at sikkerhetseksperter både bør og skal uttale seg om det de ser som risiko ved denne appen. Samtidig er jeg ikke like sikker på om ekspertise innen teknisk sikkerhet nødvendigvis gjør dem kompetente til å uttale seg om verdien av denne appen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, men det var ikke det jeg sa heller. Jeg trakk overhodet ikke sikkerhetsvurderingene hans i tvil. Jeg synes konklusjonen hans ble gjort på sviktende grunnlag - det at hele appen er verdiløs. Det vet vi jo ikke. Hovedmålet med appen er ikke at folks kal varsles. Hovedmålet er å skaffe seg data om folks bevegelsesmønstre og smittespredningsmønstrene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|