Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forskjellige fedre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-07, 12:37   #81
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige fedre?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har en diskusjon gående med en venninne om hvor mange fedre det er moralsk tillatt å ha barn med uten å bli stemplet som "kort i toppen".

Vi har begge barn med to forskjellige fedre, og synes begge to at det er maks av det vi kan akseptere.
Hele greia bunner i at vi har en felles bekjent som nå er gravid med sitt fjerde barn med far nr 4, og ikke har noen betenkligheter med det.

Jeg har vel egentlig en litt sånn "live and let live"-holdning til det meste, men i forhold til dette så dukker spørsmålene opp som perler på en snor.

Din mening?

For å være helt ærlig, så synes jeg du setter opp et veldig kunstig skille her. Det er altså moralsk akseptabelt at du og din venninne har barn med to forskjellige fedre, mens venninnen deres har beveget seg over denne moralske grensen, og attpåtil har hun ikke skam nok i livet til å vise noen betenkeligheter rundt dette.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 12:43   #82
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

For å være helt ærlig, så synes jeg du setter opp et veldig kunstig skille her. Det er altså moralsk akseptabelt at du og din venninne har barn med to forskjellige fedre, mens venninnen deres har beveget seg over denne moralske grensen, og attpåtil har hun ikke skam nok i livet til å vise noen betenkeligheter rundt dette.

Kanskje du skulle lese igjennom HELE tråden før du svarer?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 12:47   #83
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du skulle lese igjennom HELE tråden før du svarer?

Jeg har lest hele tråden. Det endrer ikke oppfatningen min. Jeg "tenker mitt" - og det må jeg vel få lov til? Det betyr ikke at jeg er dømmende.

Gammel 05-08-07, 12:50   #84
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest hele tråden. Det endrer ikke oppfatningen min. Jeg "tenker mitt" - og det må jeg vel få lov til? Det betyr ikke at jeg er dømmende.

Jo, det gjør det faktisk.

Gammel 05-08-07, 12:53   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, det gjør det faktisk.

Synes du det er dømmende å si at hun synes du setter opp et kunstig skille? Da synes jeg du har en pussig definisjon av hva "dømmende" betyr. (Men det er kanskje dømmende, det også? )

Gammel 05-08-07, 12:56   #86
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så Fruktfluer og vennene deres kan "tenke sitt", men Claire kan ikke gjøre det samme?

Gammel 05-08-07, 12:59   #87
Fruktflua
Sperret

Standard

Claire kan vel kontrollere tankene sine? Det kan du jo ikke regne med fra ei stakkars fruktflue, kan du vel?

Gammel 05-08-07, 13:01   #88
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire kan vel kontrollere tankene sine? Det kan du jo ikke regne med fra ei stakkars fruktflue, kan du vel?

Det er jo helt klart et poeng.

Gammel 05-08-07, 13:14   #89
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Er det forresten en menneskerett å få barn? Er alle like skikket til å ta vare på barn?

Definitivt ikke. Men det synes jeg er en helt annen diskusjon. Eller er det venninnen din og hennes situasjon du har i tankene også her?

Gammel 05-08-07, 13:15   #90
Fruktflua
Sperret

Standard

Definitivt ikke. Men det synes jeg er en helt annen diskusjon. Eller er det venninnen din og hennes situasjon du har i tankene også her?

Det er mulig, ja.

Gammel 05-08-07, 13:56   #91
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å diskutere en "venninnes" situasjon på en sånn måte er jeg ingen stor fan av, men jeg kan godt svare generelt.

Å ha barn med mange forskjellige fedre kan være et symptom på korttenkthet, men det kan også være livet som var uforutsigbart. Ergo er ikke hvor mange fedre man har til barneflokken utslagsgivende for om jeg dømmer andre som "korte i toppen" eller ei. Det er da mange andre måter å gjøre det på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:20   #92
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom noen forteller meg at de har barn, reagerer jeg ikke.
Dersom noen forteller meg at de har barn med 2 forskjellige menn, reagerer jeg heller ikke.
Dersom noen forteller meg at de har barn med 3 eller flere fedre, så vil jeg umiddelbart lure på hvorfor.

Derfra til å mene at vedkommende er teit, kommer helt an på hvilket annet inntrykk denne mamma'n gir.

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Men å hatt sex med 4 stykker synes jeg hørtes mye ut :konservativ og snerpete:

:utagerende og horete:

Sist redigert av LilleRosin : 06-08-07 kl 12:54.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:30   #93
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt sex med mange flere enn fire. :uagerende og horete sammen med Lille Rosin:

Gammel 05-08-07, 14:35   #94
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

:utagerende og horete:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:39   #95
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Men å hatt sex med 4 stykker synes jeg hørtes mye ut :konservativ og snerpete:

Hvis du sjekker statistikken så tror jeg 4 stykker er et temmelig lavt tall for en voksen kvinne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:50   #96
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvis du sjekker statistikken så tror jeg 4 stykker er et temmelig lavt tall for en voksen kvinne.

Gammel 05-08-07, 15:14   #97
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

:uagerende og horete sammen med Lille Rosin:

Dette var nytt for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 15:15   #98
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Veeeeldig
Man har da hatt seg med fler enn som så.
Sex er så godt at jeg ser ingen grunn til å joine andre som syns det samme.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 15:26   #99
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Klart man kan noe for hvordan man tenker! Man kan styre tankene sine.

Nja. Det spørs vel hvordan man definerer det å tenke? Hvis du snakker om bevisste tankebaner, ja. Men hvis man snakker om feks assosiasjoner er det nesten umulig å styre tankene sine. Jeg feks tenker alltid automatisk av svarte folk kan snakke minst tre språk. Og det er ikke så merkelig at jeg tenker slik; fordi de jeg kjenner som er svart kan mange språk, pluss at afrikanere har en historie som gjør at det er naturlig å snakke mange spåk. Men selv om jeg har denne forutintatte meningen, så er jeg alikevel klar over at jeg kan ta feil. Menneske kan jo feks være fra USA og da snakker h*n vel bare amerikansk. Poenget mitt er at det er naturlig for folk å være fordomsfulle, og grunnen til det er at hjernen er organisert slik at man prøver å få nye ting til å passe inn i allerede eksisterende mønstre. Og det er jo fantastisk!! Hvis vi ikke fungerte slik ville vi jo være roboter hele gjengen. Denne egenskapen blir kun farlig i det man er overbevist om at ens første antagelse er riktig.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå er det jo to helt ulike ting, da - det å hoppe til sengs med noen kontra det å få barn. Stort sett så er det jo ikke slik at man kun ligger med hverandre for å lage barn. Iallefall gjør ikke jeg det.

Nei, men HI, snakket om hva som var moralsk forsvarlig i forhold til det å ha flere fedre til barna sine. Den eneste moralske problemstillingen jeg oppfatter i forhold til dette er det med seksualmoral. (Jeg ser en masse andre problemer med å ha flere fedre til barna sine. Praktiske og følelsesmessige, men ikke så mange moralske problemer.) Men det er godt mulig jeg har misforstått hva HI mente.

Gammel 05-08-07, 15:38   #100
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man hore om man hart hatt sex med fler enn fire menn her? På en gang da, eller?

Ang. hovedinnlegget: Jeg kjenner folk med barn med fler enn to fedre, og disse er langt i fra korttenkte. Livet kan ta uante vendinger. Å påstå at 2 fedre er det maks moralsk tillate er sannsynligvis mye mer korttenkt enn å ha barn med fler enn to menn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.