Sv: Forskjellige fedre?
Det er ikke lenge jeg svarte i en lignende tråd og kopierer svaret mitt derfra
Sitat:
Jeg dåner over noen innlegg i denne tråden, men gidder ikke trekke frem enkeltinnlegg.
Jeg lurer på hvor så mange har fått det fra at man får barn med noen uten å kjenne personen ordentlig hvis man har barn med flere menn?
Jeg har 3 barn med 2 forskjellige menn. Pappan til eldstejenta var jeg sammen med i 3 år før jenta kom. Vi var unge og det er nok mye av skylda for at ting gikk galt, men hvor galt kunne ikke jeg vite. Pappan til de to andre var jeg sammen med i 4 år før mellomste kom. Først da jeg var gravid med henne viste han meg sitt sanne ansikt. Den dårligste dømmekraften viste jeg nok da jeg ble gravid med nr 3 med den samme mannen, å frivillig få enda et barn med en sånn mann er virkelig helt idiotisk. Grunnen var vel at jeg ikke ville ha barn med flere enn 2 forskjellige menn.
Nå er jeg på nytt samboer og det med en mann som ikke har barn. Han ønsker seg barn veldig sterkt og jeg kommer nok til å gi han det en dag. Da får jeg altså 4 barn med 3 forskjellige menn, men trenger bare forholde meg til 2 av de da faren til eldste ikke er i livet vårt. Faren til de to andre har henne på lik linje med de andre (så noe bra er det i han og).
Jeg er ikke ressurssvak i det hele tatt. Jeg holder på med mitt 8 år på skole etter vgs, jeg er i full jobb og eier mitt eget hjem. Hva folk mener om meg får de selv stå for, det er de det er mest synd på.
Jeg har fått et par kommentarer etter at jeg ble sammen med min samboer og kommentarene er helt like: " du trenger ikke få barn med alle du er sammen med".
Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.
Jeg synes det virker veldig upraktisk å ha barn med mange fedre, og jeg skal ikke legge skjul på at jeg kan stusse litt når jeg hører om kvinner som har barn med mange menn eller menn som har barn med mange kvinner. Men jeg vil presisere at det ikke handler om at jeg anser det som et moralsk problem. For meg virker det bare lite gjennomtenkt, temmelig impulsivt og litt "lettvint" å sette barn til verden dersom man gang på gang får barn i et ustabilt parforhold.
Må det være ustabile parforhold i utgangspunktet?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
I dag handler vel antall barn mer om prevensjon enn om seksualmoral. Har man mange barn med mange fedre så har man enten slurvet noe voldsomt med prevensjon, eller man har gått inn for å "lage barn" med mange ulike menn. Livet kræsjer seg jo til av og til, man bryter opp eller blir forlatt, men jeg tenker vel litt om evne til å ha litt struktur på livet sitt når noen MANGE ganger får barn med en mann de ikke ender opp med å dele fremtiden med. Det er kanskje mer trist enn noe å fordømme.
Mangler ikke akkurat struktur hos meg selv om jeg mest sannsynlig får barn med tre forskjellige menn . Lav moral kan det godt hende jeg har .