|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Hvis jeg skal flytte til en by måtte det bli Tromsø, på øya, et sted -ea- blir med og ser ut. Alternativt sør-øst i Oslo, enten nær branntårnet eller nærmere havet (Holmlia). Men det kommer neppe til å skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Trondheim! Og selv om vi har det fint her vi bor nå med både nærhet til byen og utsikt, hadde jeg heller ville bodd på Bakklandet i en bygårdsleilighet eller på Øvre Singsaker. Byåsen er bra, men østsiden av Trondheim er bedre med tanke på sol og de bydelene jeg helst skulle ha bodd i er enda nærmere sentrum og de har fantastisk utsikt (noen av husene).
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?
Samme her. Og jeg bor på ett av stedene i Oslo med desidert dårligst rykte og ville ikke flyttet om jeg kunne. Da vi flyttet fra sentrum følte vi nok at vi gjorde det furu vi måtte, men ingen av oss savner å bo der og vi føler ikke at kulturtilbudene er noe mindre tilgjengelige nå enn før. Vi har kjøpt oss bil, men bruker den kun når vi skal ut av Oslo, i situasjoner der vi leide bil mens vi bodde i sentrum. Å ikke være avhengig av bil er en stor fordel med å bo i Oslo.
![]() |
![]() |
#24 |
kamerat
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Jeg kan ikke egentlig tenke meg noe annet enn å bo (relativt) sentrumsnært i Oslo.
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
Jeg trives skikkelig godt på Bakklandet! Hver gang jeg er i Trondheim er det der man virkelig finner godstemningen. Så skulle jeg bodd i Trondheim måtte det vært der. Men som du sier; klimaet. Det ligger virkelig langt inne å skulle flytte til et kaldere og våtere klima.
![]() |
#26 |
Trøtt
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Jeg elsker Oslo. Og jeg elsker bydelen min, Vestre Aker, men kunne godt ha bodd slik at vi hadde litt mere utsikt. Når barna er store ser jeg for meg at vi flytter tilbake til Frogner. Vestre Aker har kort vei til byen, men fred og ro, ikke en lyd når jeg sitter i hagen (bortsett fra fuglekvitter) er supert mtp skoler og fritidsaktiviteter og masse fine folk her. Og det er praktisk mtp kollektivtrafikk til jobb.
![]() |
#27 |
One of These Days
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
koko
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Jeg valgte bort Oslo til fordel for Ålesund og ville nok gjort det igjen. Men ja, jeg savner Oslo og er veldig glad i den byen. Skulle jeg flyttet hvor som helst i Norge hadde det nok likevel blitt enda lengre sør, for flytteargumentet ville vært klima.
![]() |
#30 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Bakklandet er hyggelig, men for mye turister og styr til at jeg ville ha bodd der. Jeg liker det litt roligere. For gammel, sjarmerende, tett trehusbebyggelse ville jeg heller valgt Ilsvikøra (evt området Skolegata/nedre Ila), Pappenheim eller Skitbyen tror jeg.
![]() |
#31 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Jeg ville bodd sentrumsnært i Bergen.
![]() |
#32 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Jeg drømmer om å flytte tilbake til Oslo og bosette meg på Sagene/Torshov, eller Fagerborg.
![]() |
#33 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Trondheim.
![]() |
#34 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Jeg trives veldig godt i byen jeg bor i. Den er liten, ca 12000 innbyggere, og omringet av jordbrukslandskap. Jeg kunne ikke tenke meg å flytte til en annen by, det måtte heller blitt til et sted som var enda mer landlig med naturen rett utenfor døra. :eremitt:
![]() |
#35 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Hvis både jeg og mannen hadde vært fornøyde med jobbtilbudet der, kunne vi begge tenkt oss å bo i Fredrikstad. Nærhet til sjøen, sentralt for reising videre ut vi verden, nært nok Oslo og andre byer på Østlandet og en passe stor by. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
I mål
|
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Jeg har nå bodd i Oslo i 20 år og bor nå i drømmebydelen for meg, Østensjø. Øst, men helt inntil marka, blandet bebyggelse, fantastisk nabolag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Mar 2008
Bor i Kristiansand og det var jo en grunn til at jeg flyttet hjem etter å ha bodd i Rogaland og USA før det.
![]() |
#38 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sønnen har bodd på Lund i fire år, nå har han nettopp flyttet sammen med kjæresten i en annen del av byen.
![]() |
#39 |
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har venner som flyttet til Lund da barna flyttet ut. Nå bygges det jo mye nytt der, kommer ny skole mm.
![]() |
#40 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Den beste byen og bydelen?Grimstad! Lyset, sjøen, husene og atmosfæren. Vi flyttet hit for 18 år siden og nesten hver eneste dag jeg går eller kjører her tenker jeg at jeg er kjempeheldig som bor i den vakreste byen jeg vet om. Vi forelsket oss i byen fordi den er så pen, vi ble boende fordi det er lett å leve et godt liv her. Mange tilbud til barna. Lave boligpriser. Studenter som setter preg på byen. De første nypotetene fra Reddal. Rusleavstand til alt. Barnebokfestival. Strand og sjøliv. Nytt bibliotek. Universitet og forskningsmiljø. Apotekergården. Kortfilmfestivalen. Restauranten Smag&Behag. Ibsen- og Hamsunfestivalen. Groos badestrand. Sommerrevyen. Vi har bare ett trafikklys, men mange cafeer. Og det aller beste skolebrødet. Tradisjon og åpenhet. Bedehus og Esben Esther. Nevnte jeg at det er veldig pent her? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|