Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Donald Trump

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-20, 08:55   #581
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald Trump

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er sånt jeg har tenkt på. At man pålegger folk man står nær å stemme på noen man ikke egentlig ønsker å gi en stemme. Det være partnere og foreldre/barn, men kanskje også hjemmesykepleiere og andre som har kontakt med utsatte mennesker.

Det vil være trøblete, men jeg har heller ikke sett på det som at en og samme person kan stemme mange ganger slik Guliani fremstilte det.

I den store sammenhengen, vil slike stemmer utgjøre en forsvinnende liten andel i USA, og dermed ikke være grunnlag for valgfusk. Det er mer trøblete på personlig nivå, at noen ikke har mulighet for hemmelig valg. Men det er jo ikke det Trump reagerer på.

Jeg syns det er store utfordringer med det amerikanske valgsystemet, og det er i hovedsak det som gjør det vanskelig å stemme jeg syns er mest problematisk. At du må registrere deg for å stemme, at det finnes få stemmelokaler, at de ikke tilbyr en form for statlig legitimasjon til folk slik at det blir lettere for folk uten sertifikat eller pass å stemme etc.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 08:56   #582
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Og talen hans. :grøss: At store, store TV-stasjoner som ABC, CBS og NBC faktisk velger å avbryte overføringen av en sittende presidents tale fordi de mener det er farlig å sende den, er virkelig helt, helt ... oppsiktsvekkende.

Gammel 06-11-20, 08:57   #583
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg regner med at USA også har et system som fratar mennesker som opplever en virkelighet helt utenfor det som er reelt, og gjør disposisjoner som kan skade en selv og andre sin selvråderett?
Kan noen snarest melde inn et tilsyn på den sittende presidenten, dette er jo helt galskap.

Gammel 06-11-20, 09:01   #584
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg leser på NRK at det er funnet 1700 post-stemmer i Pennsylvania. Er det vanlig at så mye post forsvinner, eller er det sannsynlig at noen har gjemt dem med vilje?

Det har jo vært en sak i mange måneder nå med Trump og postsystemet i USA. De har jo fjernet masse sånne postkasser for å poste brev i og maskiner som sorterer post. Dermed klarer de ikke å sortere og levere post raskt nok. Og så har det vært en del nylige rettsavgjørelser på at postvesenet må lete og levere stemmer i tide i ulike stater. Så det er vel derfor det dukker opp stemmer nå.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 09:03   #585
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Noe jeg synes er ganske kult, er at kampen nå står i områder dominert av svarte velgere. Jeg ser mye «Black votes matter» og «We used to be picking cotton, now we are picking electoral votes» rundt omkring. Det ville jo vært nydelig hvis de virkelig fikk opplevelsen av at deres stemme teller, særlig der hvor det er mange førstegangsvelgere.

Gammel 06-11-20, 09:08   #586
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NBC har en ganske god gjennomgang med faktasjekk av talen til Trump: https://www.nbcnews.com/politics/202...-here-n1246701

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 09:23   #587
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

En bekjent delte nettopp talen fra 2008 på Facebook der John McCain forteller at han har ringt Obama og gratulert ham.

Sånn kan det nemlig også gjøres. I en hakket mer sivilisert politisk verden

Gammel 06-11-20, 09:26   #588
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Ikke sant? Om det ikke var klart på forhånd, fremstår det i hvert fall helt, helt usannsynlig nå at Trump kommer til å erklære Biden som vinner. Noensinne. Uansett.

Gammel 06-11-20, 09:34   #589
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i USA da det stod mellom Gore og Bush og det tok dagesvis, og retten måtte bestemme. Det var hissig som fy, men det gikk da dannet for seg, så vidt jeg husker?

Gammel 06-11-20, 09:36   #590
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Noe jeg synes er ganske kult, er at kampen nå står i områder dominert av svarte velgere. Jeg ser mye «Black votes matter» og «We used to be picking cotton, now we are picking electoral votes» rundt omkring. Det ville jo vært nydelig hvis de virkelig fikk opplevelsen av at deres stemme teller, særlig der hvor det er mange førstegangsvelgere.

Enig! Dette ble godt kommentert av Van Jones på CNN i går; han var tydelig rørt og opprømt over dette. Det var sterkt å se. Han takket også republikanerene og tidligere presidentkandidat for GOP Rick Santorum, som sitter i samme paneldebatt, for at han var så klar og tydelig etter Trumps vanvittige tale i natt:

"I sat there I listened to him talking about the votes being taken away from him, and then he shifted to Arizona and said hey, 'I win this thing if they count the votes.' Well, how can you say we have to wait and count the votes in Arizona and I can win this thing, but if you count the votes in Philadelphia you’re stealing them? The reality is, in Pennsylvania Democrats voted by mail and Republicans voted — in person and it’s because you asked them to do so.”

Gammel 06-11-20, 09:37   #591
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg var i USA da det stod mellom Gore og Bush og det tok dagesvis, og retten måtte bestemme. Det var hissig som fy, men det gikk da dannet for seg, så vidt jeg husker?

Jeg husker også dette valget. Det var høydramatisk, men det var allikevel sivilisert. (Vi syntes kanskje ikke det den gang, men sammenlignet med nå, så var det jo det.)

Gammel 06-11-20, 09:42   #592
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Gitt at Biden vinner: Jeg er veldig spent på hvordan Trump vil oppføre seg på innsettelsesdagen. Eventuelt om han dukker opp i det hele tatt. Eventuelt om han faktisk får komme.

Gammel 06-11-20, 09:42   #593
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg husker hvor opprørt jeg var i ÅTTE ÅR over at de kunne velge en sånn DUST!

Gammel 06-11-20, 09:44   #594
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg husker hvor opprørt jeg var i ÅTTE ÅR over at de kunne velge en sånn DUST!

Ja, jeg husker at jeg var helt satt ut over at amerikanerne klarte å velge George W. Bush jr. som president. Og den fyren fremstår jo som en hederskar til sammenligning. (Altså; det var han på ingen måte, men han var ikke gal.)

Gammel 06-11-20, 09:45   #595
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Tenk så normale alle andre presidenter virker nå. Egentlig ganske fascinerende. Trump er så ille at alle andre virker som oppegående folk.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 09:46   #596
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare 463 stemmer som skiller i Georgia nå.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 09:47   #597
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det er bra crazy når man tenker at «jaja, Bush jr var kanskje dum og lyset på, men ingen hjemme, men han var i det minste ikke en gal narsissist».

Gammel 06-11-20, 09:50   #598
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er noen som er like kokoopptatt av de små marginene som det jeg er, så kan jeg anbefale å følge @DecisionDeskHQ på Twitter. De rapporterer fortløpende på absolutt alt som kommer inn av stort og smått.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 06-11-20, 09:51   #599
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg er ganske naiv, så jeg tenkte først at Trump kom til å "ta seg sammen" når han først ble president. Men det skjedde på ingen måte. Han ble bare enda verre og fikk enda flere arenaer å bruke ... eller vi så alt så mye tydeligere.

Gammel 06-11-20, 09:55   #600
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Herregud, nå er faktisk Georgia helt sannsynlig for Biden, både North Carolina og Pennsylvania er helt mulige, Nevada sannsynlig, og selv om Arizona skulle ryke, så går dette kanskje veien!

Nå håper jeg nok republikanere står opp for demokratiet og stiller seg bak resultatet!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.