|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mye gir du til en ikke veldig nær kollega med rund dag eller som slutter? | |||
Blomkål |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 13,92% |
Jeg pleier ikke å gi annet enn til veldig nære kollegaer |
4 | 5,06% |
10-20 kroner |
3 | 3,80% |
30-40 kroner |
16 | 20,25% |
Rundt 50 kroner |
31 | 39,24% |
Mellom 50 og 100 kroner |
13 | 16,46% |
100 kroner eller mer |
1 | 1,27% |
Deltakere: 79. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Vi har gavekasse (200 kr/år) og gaver/blomster for faste beløp til forskjellige anledninger.
![]() |
#43 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Der jeg jobber nå, synes jeg dette er dratt litt langt. Det samles f.eks. inn til bryllupsgave/blomst når barn av ansatte gifter seg. Vi er for få til at man bare kan la være å betale inn, så jeg pleier å betale de 30 kr (som jeg tror det som regel er), men det føles merkelig å skulle bidra til gave til folk jeg ikke en gang kan navnet på.
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?
Aldri hørt om! Enig i at det er å gå for langt.
![]() |
#45 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Ganske liten arbeidsplass, så på ett år har det bare vært to gaveanledninger, en 50 årsdag og en fødsel. Begge gangene har det blitt sendt blomster fra arbeidsplassen. En kollega har tatt initiativ til gave (samme hver gang), han har bedt om 50kr på vipps og gaven er blitt gitt "fra alle" uavhengig av om alle har gitt eller ikke. Jeg synes at det er en grei ordning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Runde dager som baby, bryllup, rund dag, slutting enten for ny jobb eller pensjonisttilværelsen. Personalhåndbok slår fast at bedriften gir en gave verd et fastsatt beløp + at vi gjerne samler inn kr 50 fra oss i avdelingen + evt. frivillig dersom det er noen man har hatt ekstra mye med å gjøre på andre avdelinger. Det med frivilligheten gjør jo at det fort kan bli litt skjevt. I tillegg til at avdelinger har ulik størrelse...
![]() |
#47 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir du til kollegaspleiser?Jeg synes egentlig hele greia er en uting. Hos oss er det gaver ved runde dager, bryllup og barn. Noen samler inn til sånt, men som sjef har jeg bestemt at i min avdeling går det av "sosiale utgifter" kontoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|