Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Jeg er prinispielt for eiendomsskatt, fordi jeg syns det virker som en praktisk og oversiktlig måte å kreve inn penger på, og noen penger må vi jo kreve inn, men når det er sagt viser jo de to siste innleggene (fra Miss Norway og Kasia), at det, samme hva SV måtte tro og/eller hevde, naturligvis ikke bare er å innføre eiendommskatt, og vips så får kaksene svi og kommunen får større inntekter. Dette er, som det meste annet på skattefeltet, grådig komplisert og uoversiktlig. Jeg mener det er et generelt problem i den norske avgiftsjungelen at forutsigbarheten er lav for folk flest. Det gjelder iallefall hus, bil og strøm, som jo er ting de fleste har og ikke uten videre kan klare seg uten. Jeg er skeptisk til en rask innføring av eiendomsskatt, og tror helt sikkert det vil få uheldige konsekvenser. Hvis jeg f.eks eier en bygård verdt 10 millioner og leier ut små leiligheter til haisats. Hvem kommer da faktisk til å få regningen for denne eiendomsskatten? Jeg, eller de som, fordi de ikke har råd til å kjøpe, leier disse leilighetene?
Ben "faen nå har de senket takhøyden igjen" Murphy
|