Sv: Dine beste konsertopplevelser?
Jeg har vært på så mange konserter at det er vanskelig og plukke ut noen få favoritter, men noen har festet seg: - DumDum boys på Rockefeller i......88? Fantastisk konsert.
- Marillion på rockefeller samme år, de spilte hele "Misplaced Childhood" som på den tiden var min abolutte favorittplate. Jeg finner fremdeles frem den platen i ny og ne.
- Fugees på Sentrum Scene.
- Beastie Boys på Sentrum Scene.
- Avskjedskonserten til Seigmen.
- Iron Maiden på X-factor turneen. Hang sammen med dem i flere timer etterpå, en fin gjeng. Konserten var vel ikke all verden, men opplevelsen var stor

- Metallica i Drammenshallen på Justice for All-turneen.
- Rush i Stockholm i 2004. Favorittbandet mitt i 17 år før jeg fikk sett dem, og det var akkurat så bra som jeg hadde håpet på. Og nå kommer de til Oslo Spektum i høst!
- Jan Garbarek kirkekonsert på 90-tallet en gang i Kristiansand.
- AC-DC i Drammenshallen en gang på 80-tallet.
- Simple Minds på The Point i Dublin.
- Blondie i Madison Square Garden i 2000.
- Mange, mange Motorpsycho-konserter, kanskje spesiellt konserten på Rockefeller i mai -97.
- Skunk Anansie på So What!
- Foo Fighters på Sentrum Scene FØR den første platen ble gitt ut. Det var vel 200 der men de spilte som om det var fullt hus.
- Radiohead på Sentrum Scene.
Ai, nå kjenner jeg at jeg kunne fortsatt lenge
Jeg må bare nevne at jeg har hatt to av de største konsertopplevelsene mine de siste to dagene. Øyafestivalen har gitt meg muligheten til å se både Tinariwen og Gogol Bordello live og det var store, store opplevelser begge to. Sjekk konsertene ut på p3TV, det er vel anvendt tid!
|