Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bygge hytte - stort eller smått?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-21, 13:35   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Min far bygget hytte da vi var små og bygget akkurat det han mente at vi trengte da. Ett stort foreldresoverom og ett mindre barnerom med køyesenger. Da vi hadde små barn ble det gamle barnerommet innredet med familiekøye og en barneseng. Men den vokste jo barna ut av. Så nå har han bygget ett anneks så det er mulig for i hvert fall en familie å besøke dem der. Det er fremdeles trangt og krevende å være på besøk.

Vi ser etter hytte nå og skal minst ha tre soverom store nok til familiekøysenger. Dersom jentene får familier så vil jeg at det skal være behagelig å besøke oss. Ideelt sett ville jeg hatt en hytte med plass til to familier slik at de kunne komme på besøk samtidig, men det tror jeg ikke at vi får råd til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 13:53   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Vi lurer på å bygge ny hytte nå siden den gamle rett og slett er «oppbrukt». Det er fristende å gå for maks kvadratmeter ut fra budsjett. Samtidig er det å bygge og ha hytte ekstremt lite bra for miljøet, så nå har jeg satt på bremsen. Mannen min og jeg kommer til å bruke hytta mer og mer i årene som kommer, så vi vil ha et ok soverom til oss. Så satser vi på to soverom med familiekøyer til jentene og en TV-stue/fjerde soverom. Da har vi mulighet til å ha med venner på hytta (noe vi synes er trivelig) og jentene med venner evt. kjærester etter hvert. Vi har 55 kvm i dag, så alle utvidelser utover det vil føles som luksus. Vi tenger nok inn muligheten for anneks på tomta hvis det viser seg at jentene m/familie vil være der mye med oss i framtiden.

Det er moro å planlegge ny hytta, men jammen er det noen vanskelige valg også. Drømmehytta mi er Ålhytta, men jeg tror ikke lommeboken er klar for den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.