Sv: Märtha på tv i går
Jeg ble litt skuffet samtidig som jeg beundrer henne. Jeg synes hun ble for svevende og tror nok hun opplevdes som litt useriøs. Mitt håp var at hun kunne bidra til å øke forståelsen for at det kan være mye positivt å hente i alternativ tenking, men jeg er litt redd hun bare har gjort alt vondt verre. Hun påpekte at hun har to roller, en komersiell og en offisiell, og at dette ikke angår Slottet fordi dette er hennes komersielle virke. Men jeg følte likevel hun blandet rollene litt i intervjuet og at hun gjemte seg litt bak denne politiske korrektheten til Slottet og dermed ble alt hun sa ganske svevende og kanskje ikke så troverdig som jeg håpte på.
Men jeg beundrer henne og. Dette er tøft gjort og det skal hun ha kreditt for. Håper bare ikke hun må bite seg selv i halen med utsagnet om at hun ikke vil bli gammel og angre på at hun lot være å gjøre ting hun hadde lyst til å gjøre.. Mulig hun skulle latt være å gjøre dette. Jeg tror personlig at den alternative Märtha har kunnet gjort mer godt for folk ved å holde det komersielle utenfor dette. Jeg tror det er en fin ting at hun står frem med hvem hun virkelig er og hva hun tror på, men det at hun har gjort dette til butikk tror jeg ikke er så lurt.
Ellers så opplever jeg det litt urettferdig at hun kritiseres for å ha trekt paralleller til Tønne og Valla. Jeg opplevde ikke at hun sammenlignet sitt eget tilfelle med dem, jeg opplevde at hun brukte dem som eksempler på hvordan media kan hudflette og være stygge med offentlige folk.
Sist redigert av Noba : 13-08-07 kl 14:48.
|