|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2021Det hjelper ikke om julekortene er aldri så rimelige, portoen er jo helt vill. Skal jeg sende julekort til alle jeg ønsker å sende til blir det godt over 1000 kr i frimerker.
#142 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Ja, det er sant, porto har blitt veldig dyrt dessverre.
#143 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg synes også det er hyggelig å få julekort, og derfor har jeg sendt selv i alle år, til og med midt i sorgtåken i fjor. Men jeg liker egentlig best å skrive litt i kortene i stedet for/i tillegg til "standardtekst", og helt ærlig er det veldig lite hyggelig å skrive om både i fjor og dette året. Så i fjor føltes det som en ren pliktgreie og ikke noe jeg egentlig hadde lyst til, og jeg er ikke sikker på om jeg orker det i år. Hvis jeg får lyst til å gjøre det, blir det nok, men med færre mottakere i så fall. Jeg tror at for min del blir det viktigste i år å prøve å føle glede over julen igjen, og gjøre det som min lille gjeng trenger for at julen skal være god for oss alle sammen.
#144 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2021
Vi gir gaver til voksne selv om noen har foreslått at vi slutter med det. Det er nesten eneste gang i året jeg får noe som noen andre har skaffet/kjøpt til meg. Jeg har ting nok, det er ikke det at jeg mangler så mye. Jeg trenger alltid noe nytt når ting er brukt opp eller utslitt, enten det er håndkrem eller votter. Jeg tviholder på gavene.
#145 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2021I fjor fikk jeg julegave av to venninner, barna og kjæresten. Hyggelig det, men jeg blir jo litt himmelfallen over hvor mye som distribueres der ute. Det er godt for lommeboka mi at vi ikke gir til de voksne, altså, jeg har en haug tantebarn og grandtantebarn å fø på.
#146 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2021Vi har ikke voldsomme beløp og det er stort sett ting som kan brukes som blir gitt til oss voksne. Litt ekstra glede. Det går i ullsokker og puslespill.
#147 |
|
![]() Sv: Juletråden 2021Ser ut som om jeg gir til enormt mange folk, men det er ikke så mange altså. Morssiden av familien min er ganske liten (og har krympet mye de siste årene.
#148 |
Drømmer
|
Vi gir gaver til voksne på min side + at jeg gir til gode venninner, håper vi aldri slutter med det for ja det er veldig hyggelig.. |
![]() |
![]() |
#149 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2021Det er ganske få julegaver nå i fht før, da absolutt alle fikk. I år blir det til Helten, barna (3 stk), svigerbarn (1 stk) og en venninne. Noen av de jeg plukker juletre sammen med får nok noe hjemmelaget spiselig noe. Svigerfamilien i USA har jeg ikke adresse til og nevøer og nieser har jeg ikke. |
![]() |
![]() |
#150 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg synes også gaver til voksne er viktig og hyggelig. Men vi har liten familie på begge sider og har derfor nokså få å kjøpe gave til (tipper 8-9 personer totalt). |
![]() |
![]() |
#151 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juletråden 2021I slekta gir vi ikke gaver til voksne som har fått barn selv, kun til barna. Det er litt trist, men vi har flere venner vi gir gaver/får gaver av, og det er egentlig kjekkere.
![]() |
#152 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Juletråden 2021Har skrevet lite julekort de siste årene, men i fjor skrev jeg mange pga. corona. Er i grunnen glad for det. Har nå de siste månedene vært flere som har snakket åpent om at de har strevd disse månedene, særlig mennesker som er alene eller har en liten husholdning eller måttet isolere seg pga. helse. Så skriver nok til mange i år, også. |
![]() |
![]() |
#156 |
Medlem siden: Mar 2008
Så deilig! Ikke begynt, aner ikke hva noen skal få heller.
#157 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg har kjøpt masse gaver i helga!
#158 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg kjøpte brukt babyakebrett i dag til kroner 50,-. Blir perfekt julegave til ettåringen.
#160 |
Introvert optimist
|
I jula?
|
|