Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-21, 15:30   #1
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har egentlig ikke likt julen så godt som voksen, synes det er så mye kjas og mas og forventninger og fokus på gaver. Og jeg føler at jeg aldri klarer å innfri på noen hold. Vi har reist til varme strøk et par jule rog det har vært fantastisk, og kommer nok til å gjøre det flere ganger. Men enn så lenge har jeg bestemt meg for å lære meg å like jul, eller kanskje aller mest like juleforberedelser, igjen. Så da blir jeg med her, og håper å klare åfange opp juleglede og ikke minst komme i gang med forberedelser tidligere.

Gammel 11-10-21, 15:37   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg har egentlig ikke likt julen så godt som voksen, synes det er så mye kjas og mas og forventninger og fokus på gaver. Og jeg føler at jeg aldri klarer å innfri på noen hold. Vi har reist til varme strøk et par jule rog det har vært fantastisk, og kommer nok til å gjøre det flere ganger. Men enn så lenge har jeg bestemt meg for å lære meg å like jul, eller kanskje aller mest like juleforberedelser, igjen. Så da blir jeg med her, og håper å klare åfange opp juleglede og ikke minst komme i gang med forberedelser tidligere.

Jeg har klart å komme meg dit at jeg har lagt meg på et nivå som jeg klarer og som ikke blir for stressende. Og det varierer fra år til år. Noen år blir det meste av julebakst innkjøpt, andre år baker jeg. Jeg prøver å være ferdig med julegaveinnkjøp til 1 desember slik at det kun er å hente pakker på posten og pakke inn som gjenstår. Det har gjort at jeg har begynt å skikkelig like jul. Men mer de koselige tingene, som lys, lukter, pynt og familietid. Pusle puslespill eller se på julefilmer.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 11-10-21, 15:56   #3
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har klart å komme meg dit at jeg har lagt meg på et nivå som jeg klarer og som ikke blir for stressende. Og det varierer fra år til år. Noen år blir det meste av julebakst innkjøpt, andre år baker jeg. Jeg prøver å være ferdig med julegaveinnkjøp til 1 desember slik at det kun er å hente pakker på posten og pakke inn som gjenstår. Det har gjort at jeg har begynt å skikkelig like jul. Men mer de koselige tingene, som lys, lukter, pynt og familietid. Pusle puslespill eller se på julefilmer.

Det tror jeg er nøkkelen. Og ikke minst, starte tidlig. Jeg er oppvokst med at huset står på hodet i ukene før jul, med full nedvask av hele huset og inni alle skuffer og skap, og har alltid en liten stemme inni meg som sier at det er ikke jul før alt det er gjort. Og det skjer jo aldri, fordi det er ikke et ambisjonsnivå jeg vil ligge på. Men jeg føler liksom at det er sånn det burde være. Selv om jeg vet innmari godt at det ikke stemmer.

Men jeg vil så gjerne skape en god og avslappende jul for ungene, julefeiring som gjør at de også har lyst til å feire med oss når vi blir gamle og de har helt egne liv. Og får vi til det, tror jeg at også jeg kommer til å like julen.

Gammel 11-10-21, 18:03   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg og. Jeg har rett og slett bestemt meg for at advent og jul skal være kos og aldri stress. Det vil i mitt tilfelle si at jeg må ha tre ting på plass: Lys, julemusikk og litt julete ting på tv. Alt annet er en bonus. Jeg baker eller lager konfekt kun hvis jeg har lyst. Det pleier å skje av og til. Jeg har en familie med få forventinger, og mannens har ingen. Det hjelper. Vi kjøper heller ikke så mange gaver, for vi er ikke så mange. Og mannen kjøper dem.

Hyacinth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.