|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Kommunen min har oppfordret til å holde barn hjemme dersom det finnes mulighet, men det sto ikke noe om at hjemmekontor er en mulighet da. Det må vel folk vurdere selv. Jeg leste det i avisen, og det kom fra kommunedirektøren, tror jeg.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Hehe, ja, stusset litt. Men bra. Vi er enige nemlig.
![]() |
#23 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Nei, jeg synes ikke det er foreldrenes ansvar. De får jo ikke jobbet, hvertfall ikke like effektivt? Er barnehagen åpen, må den kunne brukes.
![]() |
#24 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Jeg ville tatt for gitt at oppfordringen kun er til de som får jobbet med unger hjemme, eller har mulighet til å forskyve arbeidstiden eller lignende.
![]() |
#25 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Hjemmekontor betyr jo ikke at man bruker dagen på å putle rundt hjemme og bare slappe av. Man gjør den samme jobben som man gjør på kontoret, bare at man sitter hjemme. Nå har ikke jeg barnehagebarn lenger, men hvis jeg hadde hatt det så kunne jeg ikke ha holdt de hjemme. Da får ikke jeg gjort min jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Just precis. Fordi om man sitter på hjemmekontor, betyr det ikke at man kan sjonglere barn og kakaokopper som velter, samtidig som man faktisk skal utføre sitt arbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
I mål
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg forstår godt at dette føles som et dilemma. Jeg har selv vært hjemme med førsteklassingen 3 dager nå fordi skolen er stengt. Har fått jobbet kanskje 3 timer og er i tillegg enda mer sliten enn jeg var, i tillegg vil dette måtte tas igjen på kveld i januar . Jeg vet at dette ikke var det jeg trengte nå. Jeg kunne fått attest på samfunnskritisk jobb og skoletilbud, men benyttet meg ikke av det fordi jeg kunne få det til nå tett inn til jul. Tror nesten jeg angrer litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg har egentlig tolket det mer som mangel på personell enn "redd julen for de ansatte". Jeg hadde heller ikke fått gjort jobben min med småbarn hjemme, tipper jeg. Er en del år siden.
![]() |
#29 |
I mål
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Ift hva folk tar ut, er det veldig mange som har rett på fri for pass av barn i denne situasjonen, men likevel er det vel mange jobber som ikke gjør seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Helt ærlig - nå er det to dager igjen til juleferie, for min del, (barnehagen er stengt i romjula) så karantenemessig betyr det ingen verdens ting om vi har fullt hus med unger på avdelingen disse dagene. Skulle det hjulpet å holde ungene hjemme med tanke på karantenefri julefeiring for barmehageansatte, burde de vært holdt hjemme siden før helga. Med de ungene jeg har på avdeling, har jeg full forståelse for at det ikke kombineres spesielt godt med hjemmekontor.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Her er forresten en kronikk som er et eksempel på det jeg stusser over: "Mitt etiske førjulsdilemma".
Hun har selvsagt ikke samvittighet til å sende ungen på SFO, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
I mål
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg er enig i at dette blir pussig. Og sånn strengt tatt: Barna sendes hjem til også dauslitne foreldre, noen av dem jobber til og med i skolen. Med all respekt for de ansatte som tar seg av de yngste; vi trenger ikke konkurrere i hvem som har det verst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem siden: Jan 2012
Ja, jeg savner litt det perspektivet av og til. Må tilføye at jeg ikke har noen illusjoner om at "vond stol på hjemmekontor" kan sammenlignes med det andre står i, men tapt arbeidstid pga sykdom dette året er ganske betydelig for mange av oss, som fører til reelle forsinkelser og trøbbel på jobb.
Nei, det er det som er problemet. Hadde barnehagen stengt hadde saken vært grei (med tanke på dette, ihvertfall).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg må innrømme at jeg synes det er provoserende at kommunedirektøren mener det er foreldrene som skal ta ansvaret for de slitne ansatte og ikke lederen til disse ansatte. Det er lederens ansvar, og jeg skjønner at det ikke er lett å fikse, men det er virkelig ikke de som kjøper og betaler for en tjeneste som har ansvar for det.
![]() |
![]() |
#35 |
Introvert textrovert
|
Nå er det kommet et svar fra en dame med en Facebookpost om at det er ikke dette dugnaden dreier seg om.
![]() |
#36 |
Introvert textrovert
|
Han sa vel ikke slitne, men personalmangel? Men jeg er ikke uenig med deg da.
![]() |
#37 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Dette sa han tydeligvis: Sitat Adresseavisen. Så en kombo da. Det er kontroversielt, for det er jo åpent.
![]() |
#38 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg hadde ikke kunnet gjøre min jobb med småbarn hjemme. Så du bør ikke ha dårlig samvittighet for å sende barna i bhg.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Avdelingen min har vært stengt, alle ansatte i karantene… åpnet idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|