|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Fritidskarantene kalles det. Så vi kan teste oss ut på dag 3, dra på jobb men være hjemme ellers. Ikke handle, ikke hente barn osv. og dette var da også anbefalt våre familier. Om det blir noe? Tja si det. Det er totalt uaktuelt her i huset iallefall pga oppfølging på sykehus. Så da er jeg hjemme da. Skulle gjerne jobbet men kan ikke slik smittesituasjonen er nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Men etter tredje dose, er alle fritatt fra smittekarantene. Så håper det gjøres fort som bare det.
![]() |
#63 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?En ting er skoleunger som kan underholde seg selv en stund. Men det høres ikke ut som en fantastisk ide å skulle ha små barn hjemme samtidig som man skal jobbe. Mange vil da ende opp med å måtte ta igjen jobb etter at ungene er lagt og da blir det fort noen veldig slitne foreldre når jula kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Det forstår jeg utrolig godt. Kan love deg at foreldre som jobber i bhg allerede er utslitte. Men som sagt, dette er bare kommunisert ut til de som kan. Kan man ikke så kan man ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
Takk. Masse er allerede flyttet på dessverre. Nye behandlere osv. Får store konsekvenser for alle dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg syns oppfordringen er grei, men at alle som skal jobbe må lese det slik at de kan levere som normalt.
![]() |
#67 |
|
Det er absolutt ikke ønskelig å ha det slik, men det er rammene våre. Som sagt så bestreber vi oss på å holde åpent, komme for å åpne (barnevakt til egne barn f eks for å jobbe noen timer), faste ansatte i tidlig og senvakter, om vi får det til. Men klart, dette er ikke greit. Og det handler ikke bare om å holde åpent, det er det fokuset som er, ikke kvalitet, og det er ugreit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg synes oppfordringen er helt grei. Dersom man ikke er i en situasjon der man kan holde ungene hjemme, så sender man dem i barnehagen. Jeg tror alle skjønner at aleneforsørgere med to-tre små barn ikke får jobbet samtidig som ungene er hjemme. Jeg tror også at alle forstår at ikke alle jobber kan kombineres med unger rundt beina. Men det er jo en hel haug med mennesker som ikke er i den situasjonen, og de kan jo strekke seg litt, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Det var vel ingen her som gikk i noen skyttergrav, tross alt. Klart alle forstår at det er beintøft å jobbe i barnehage nå, det er jo helt åpenbart.
![]() |
#70 |
trøtt
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Vet du, jeg tror ikke «alle» forstår det. Ev. så gir de beng. De er heldigvis ikke så mange, men de finnes.
![]() |
#71 |
Medlem siden: Mar 2008
Enig i dette. Barnehagen planlegger jo deretter og noen steder kunne gjerne ansatte fått fri om de visste det på forhånd.
![]() |
#72 |
|
Jeg mente alle i denne diskusjonen, ikke alle i landet.
![]() |
#73 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Det som er hovedsaken, er jo at det er beintøft å jobbe i de aller fleste yrker for tiden. Men noen yrkesgrupper roper høyere enn andre.
![]() |
#74 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Da må man se forskjell på om barnehagen ber alle som står i tøffe yrker og ikke har mulighet til å ha ungene hjemme om å la være å komme i barnehagen, eller om de ber folk som har mulighet til det om å la være å komme i barnehagen. Dersom det er det siste det blir oppfordret til, er det unødvendig å bli sur fordi en oppfatter det som det første.
![]() |
#75 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg jobber administrativt, men har i to år nesten utelukkende jobbet med korona, på ulike vis, ved siden av min normale jobb. Tilsvarende har mine kollegaer. I perioder har ikke barna mine fått middag med mindre de lager toast eller pizza, fordi vi foreldre jobber i etasjen under. På hjemmekontor, med non stop møter 11 timer i strekk. Det er mange yrker som yter mye ekstra pga korona. Og å ha barnehagebarn hjemme hadde vært fullstendig utelukket.
![]() |
#76 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg tror ikke det nødvendigvis er mer slitsomt å jobbe i alle barnehager og skoler enn andre steder. Det som gjør det ekstra slitsomt er nok frykten for å bli smittet. Derfor tror jeg vi har mye å hente på å jobbe med hvordan vi ser på dette viruset. Jeg ser i hvert fall at jeg - som hele tiden har antatt at dette får jeg før eller siden - er ekstremt mye mindre sliten enn de av kollegaene mine som har vært livredde i snart to år. Frykt er utrolig slitsomt.
![]() |
#77 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
#78 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Her fikk jeg ikke fulgt opp videre, på grunn av sykdom, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Drømmer
|
Jeg kunne ønske folk sluttet å melde på bare i tilfelle, i år var vi 21 påmeldte , vi var 7 mandag, 9 i går og 4 i dag , få av de har sagt de ikke kommer likevel. Det synes jeg er respektløst rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|