Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du spist i dag - lavkarbo

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-22, 17:11   #10
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for tips.

I dag har vi spist stekt laks med hollandaisesaus og kokte grønnsaker, brokkoli, blomkål og litt gulrøtter. Gutta spiste også ris.
Lunch ble 2 kokte egg.
Frokosten glemte jeg. Er hønepasser for naboen så ble litt stress før jeg dro.

Synes det går greit.
Er ikke helt hysterisk mht melk i matlagingen osv men gjør så godt jeg kan ..
Har laget lavkarbovafler og alle har smakt. Gubben er vanligvis skikkelig anti til sånt men han synes der smakte bra. Eldstemann synes det smakte helt likt vanlige vafler.

Jeg lager vafler med philadelfia, egg,fiskehusk og bakepulver (evt litt bakesukker). Knall gode.
Så lenge man ikke legger veldig vekt på disse er uten ditt og datt så forsvinner de fort

Pass på å ikke spise deg lei på egg for fort, da særlig lettvint «hardkokt» egg.

Titt litt rundt på nettsider. Omhelse.no har mange gode forslag. Fettogforstand er vel den mest kjente (men jeg er ikke tilhenger av havrefiber overalt…).

Steinalderbrød er veldig godt. Praktisk å ha noen skiver i frysen også.

Nå som det er (flere plasser) litt varmere ute er hurtig is praktisk. Stevia med vanilje, frosne bringebær, kokosmelk/fløte/mandel fløte i food prosessor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.