|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kgHvordan går det med bilturene nå apan?
|
|
|
#42 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kgVad med att koppla ut airbagen och sätta honom i framsätet i en period?
|
|
|
#43 |
|
I mål
|
Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kg
Takk som spør! Det har heldigvis vært lite kjøring i det siste. Jeg tror ikke det blir så mye i høst. Nå har vi til og med fått barnehage 200 meter unna hjemme så han slipper bil til daglig, kanskje det hjelper at vi "sparer" til færre anledninger. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kgVi har snudd setet til sønnen vår, han er 1 1/2. Han er for lang til å sitte "feil" vei. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Jøss. Sønnen vår på over metern sitter bakovervendt ennå. Har du en en halvannetåring som er over metern lang?
|
|
|
#47 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Det er neimen ikke langt om å gjøre at han nærmer seg en meter. Han bruker 98 i klær nå. Trang bil hjelper heller ikke. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Min bruker 104 og 110. Og sitter bakovervendt. I trang bil. Og jeg sitter baki sammen med ham.
|
|
|
#49 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Ja men så har jeg en mann på 1, 90 som skal ha plass foran han også. Det er praktisk talt umulig. Til og med jeg på 1,75 sliter med å sitte foran. Når vi setter stet lenger tilbake for å få plass til bena går jo nålen på bilsetet hans over på rødt og da er jo hele poenget borte. Da mener jeg han må sitte tryggere "riktig" vei. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Ja, men vi bytter jo på å kjøre og det setet er jo faen så vanskelig å flytte på når det står "feil"vei. Nei, det er ikke plass til å sitte bak fordi vi har to barneseter bak og da er det ikke plass til noen i midten. Nei, han kan ikke sitte med bena i den stillingen det blir, du skulle bare sett. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan vi få se da? Hvordan han må sitte? Jeg har også en jente på godt over meter'n som sitter bakovervendt i et sete uten beinplass. Det står klint inntil bakseteryggen. Heller bøyde bein enn en knekt nakke synes nå jeg.
|
|
|
#53 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Siste kontroll var jo for 1/2 år siden så det blir vel litt gæærnt kan man si. Men han var over 80 cm. så han er nok ikke fullt en meter nå altså. Men når beina er bøyde når setet er helt tilbake så sliter vi litt da, da er som sagt den pilen på barnesetet over på rødt. Men selvfølgelig, jeg skulle gjerne hatt det bakover lenger jeg, men det funker ikke. Sånn er det bare. Vi måtte snu storesøster rett før fylte 2 også. Kjipt. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Forestill deg knærne under haka og dæsjbordet inni skinnleggen, så skjønenr du tegninga. Og med litt mage i tillegg sier det seg selv at det ikke funker. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kgVi har en Acta Cosmic og en Britax twoway elite. Begge to fungerer bra bakovervendt til gutten vår som er 2,5 år og ca 94-96 cm. Jeg synes Acta har bedre beinplass, men selve setet tar mer plass enn Britaxen. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rart at noen med en gutt på 120 får det til da, bilder HER
|
|
|
#57 |
|
29 år
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kgDet er ikke alle biler man kan koble ut airbag på sånn uten videre. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dæshbordet i skinnleggen og litt mage (nylig vært gravid) kjenner jeg til men knærne under haka klarer jeg faktisk ikke å forestille meg. Hører flere som sier det men har faktisk ikke sett det. Som sagt har jeg en jente som sitter med null beinplass i BTW og hun sitter enten som en frosk eller med beina i kryss. Bytter litt på ettersom. Så de knærne under haka kjenner jeg ikke til. Derfor jeg spør. Et bilde sier mer enn tusen ord. Hadde vært artig å se.
Det aller fleste kan man vel det. At noen verksteder tar veldig mye for å gjøre det, eller prøver å forhindre det på andre måter er jo en annen sak.
|
|
|
#59 |
|
<*(((<
|
Hva heter barnesetet og bilene? *nysgjerrig* |
|
|
|