Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-07, 21:36   #41
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forovervendt bilsete eller beltestol til 2.5 åring på over 15 kg

Hvordan går det med bilturene nå apan?

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:10   #42
Stina
Nybegynner

Stina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vad med att koppla ut airbagen och sätta honom i framsätet i en period?
Det blir lättare för honom att ha kontakt med er och omvänt.

Hoppas ni hittar en lösning som passar er

Gammel 22-08-07, 23:11   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Hvordan går det med bilturene nå apan?

Takk som spør! Det har heldigvis vært lite kjøring i det siste. Jeg tror ikke det blir så mye i høst. Nå har vi til og med fått barnehage 200 meter unna hjemme så han slipper bil til daglig, kanskje det hjelper at vi "sparer" til færre anledninger.
Håper nå vi skal klare å holde ham baklengs til jul. Da begynner det å hjelpe synes jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 23:47   #44
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har snudd setet til sønnen vår, han er 1 1/2. Han er for lang til å sitte "feil" vei.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:17   #45
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Vi har snudd setet til sønnen vår, han er 1 1/2. Han er for lang til å sitte "feil" vei.

Ups, søk dekning! *dukke*

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:31   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Sønnen vår på over metern sitter bakovervendt ennå. Har du en en halvannetåring som er over metern lang?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 00:35   #47
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jøss. Sønnen vår på over metern sitter bakovervendt ennå. Har du en en halvannetåring som er over metern lang?

Det er neimen ikke langt om å gjøre at han nærmer seg en meter. Han bruker 98 i klær nå. Trang bil hjelper heller ikke.

Gammel 23-08-07, 00:40   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han bruker 98 i klær nå. Trang bil hjelper heller ikke.

Min bruker 104 og 110. Og sitter bakovervendt. I trang bil. Og jeg sitter baki sammen med ham.

Gammel 23-08-07, 00:43   #49
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Standard

Min bruker 104 og 110. Og sitter bakovervendt. I trang bil. Og jeg sitter baki sammen med ham.

Ja men så har jeg en mann på 1, 90 som skal ha plass foran han også. Det er praktisk talt umulig. Til og med jeg på 1,75 sliter med å sitte foran. Når vi setter stet lenger tilbake for å få plass til bena går jo nålen på bilsetet hans over på rødt og da er jo hele poenget borte. Da mener jeg han må sitte tryggere "riktig" vei.

Gammel 23-08-07, 00:48   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Må setet stå bak mannen på 1,90 da? Kan ikke en av dere sitte bak? Kan han ikke bøye bena?

Gammel 23-08-07, 00:51   #51
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Standard

Må setet stå bak mannen på 1,90 da? Kan ikke en av dere sitte bak? Kan han ikke bøye bena?

Ja, men vi bytter jo på å kjøre og det setet er jo faen så vanskelig å flytte på når det står "feil"vei. Nei, det er ikke plass til å sitte bak fordi vi har to barneseter bak og da er det ikke plass til noen i midten. Nei, han kan ikke sitte med bena i den stillingen det blir, du skulle bare sett.

Gammel 23-08-07, 00:57   #52
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, men vi bytter jo på å kjøre og det setet er jo faen så vanskelig å flytte på når det står "feil"vei. Nei, det er ikke plass til å sitte bak fordi vi har to barneseter bak og da er det ikke plass til noen i midten. Nei, han kan ikke sitte med bena i den stillingen det blir, du skulle bare sett.

Kan vi få se da? Hvordan han må sitte? Jeg har også en jente på godt over meter'n som sitter bakovervendt i et sete uten beinplass. Det står klint inntil bakseteryggen. Heller bøyde bein enn en knekt nakke synes nå jeg.

Og klesstørrelsen sier vel lite om hvor langt barnet er. Hva sa siste kontroll da? *nyskjerrig*

Gammel 23-08-07, 01:17   #53
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Kan vi få se da? Hvordan han må sitte? Jeg har også en jente på godt over meter'n som sitter bakovervendt i et sete uten beinplass. Det står klint inntil bakseteryggen. Heller bøyde bein enn en knekt nakke synes nå jeg.

Og klesstørrelsen sier vel lite om hvor langt barnet er. Hva sa siste kontroll da? *nyskjerrig*

Siste kontroll var jo for 1/2 år siden så det blir vel litt gæærnt kan man si. Men han var over 80 cm. så han er nok ikke fullt en meter nå altså. Men når beina er bøyde når setet er helt tilbake så sliter vi litt da, da er som sagt den pilen på barnesetet over på rødt. Men selvfølgelig, jeg skulle gjerne hatt det bakover lenger jeg, men det funker ikke. Sånn er det bare. Vi måtte snu storesøster rett før fylte 2 også. Kjipt.

I den andre bilen vår som er stor funker det jo ikke med den stangen som skal stå opp imot ryggen på setet. Med en gang vi tar ungen ut av setet blir jo den stangen helt "slakk" og omtrent faller av. For et elendig system sier jeg bare. Det blir vel bedre nå med dette fix-greiene tipper jeg.

Gammel 23-08-07, 01:19   #54
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Standard

Kan vi få se da? Hvordan han må sitte?

Forestill deg knærne under haka og dæsjbordet inni skinnleggen, så skjønenr du tegninga. Og med litt mage i tillegg sier det seg selv at det ikke funker.

Gammel 23-08-07, 01:21   #55
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Acta Cosmic og en Britax twoway elite. Begge to fungerer bra bakovervendt til gutten vår som er 2,5 år og ca 94-96 cm. Jeg synes Acta har bedre beinplass, men selve setet tar mer plass enn Britaxen.

DVD-kamelen har vi svelgt hos oss. Ungene har hver sin DVD-spiller. De brukes på lange turer (over 30 mil).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 08:14   #56
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rart at noen med en gutt på 120 får det til da, bilder HER

Vil man så får man til det meste, det finnes mange muligheter.

Kan ikke skjønne at det blir så mye styr om dere setter barnet foran(så sant dere kobler ut airbag, ellers er det ikke tillatt), selv om dere bytter på å kjøre?! Det finnes flere med menn på 190 og 175 cm selv med litt mage som klarer det.

Vi får det til i en golf stv.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:00   #57
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Det er ikke alle biler man kan koble ut airbag på sånn uten videre.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:59   #58
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forestill deg knærne under haka og dæsjbordet inni skinnleggen, så skjønenr du tegninga. Og med litt mage i tillegg sier det seg selv at det ikke funker.

Dæshbordet i skinnleggen og litt mage (nylig vært gravid) kjenner jeg til men knærne under haka klarer jeg faktisk ikke å forestille meg. Hører flere som sier det men har faktisk ikke sett det. Som sagt har jeg en jente som sitter med null beinplass i BTW og hun sitter enten som en frosk eller med beina i kryss. Bytter litt på ettersom. Så de knærne under haka kjenner jeg ikke til. Derfor jeg spør. Et bilde sier mer enn tusen ord. Hadde vært artig å se.

Men igjen. Gjør det noe om barnet har beina under haka? Hvis det er så ille.

Opprinnelig lagt inn av Marian

Det er ikke alle biler man kan koble ut airbag på sånn uten videre.

Det aller fleste kan man vel det. At noen verksteder tar veldig mye for å gjøre det, eller prøver å forhindre det på andre måter er jo en annen sak.

Gammel 23-08-07, 10:15   #59
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I den andre bilen vår som er stor funker det jo ikke med den stangen som skal stå opp imot ryggen på setet. Med en gang vi tar ungen ut av setet blir jo den stangen helt "slakk" og omtrent faller av. For et elendig system sier jeg bare. Det blir vel bedre nå med dette fix-greiene tipper jeg.

Hva heter barnesetet og bilene? *nysgjerrig*

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 14:15   #60
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Det aller fleste kan man vel det. At noen verksteder tar veldig mye for å gjøre det, eller prøver å forhindre det på andre måter er jo en annen sak.

Eller rett og slett nekter.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.