Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-22, 19:35   #461
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tvungen lønnsnemd nå…??!! I min kommune har kommuneoverlege varslet statsforvalter om at de er meget bekymret for barns helse.

I morgen blir det nok bra, da er nok skolene åpne igjen.

Gammel 27-09-22, 19:56   #462
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært en lærer som står på 24/7 for elever og foreldre. Det blir det helt slutt på fra nå hvis det blir tvungen lønnsnemnd.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 20:00   #463
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lykkelig og fryktelig sint samtidig. Det skal bli så godt å gå på jobb igjen og møte alle elevene igjen, men at de heller kjører tvungen lønnsnemnd enn å komme oss i møte, kjennes helt håpløst. Jeg er fryktelig bekymret for ytterligere lærerflukt nå, mannen min sitter allerede på finn.no.

Gammel 27-09-22, 20:02   #464
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ny streik til våren, da. Og aktiv quiet quitting.

Gammel 27-09-22, 20:37   #465
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det var ikke overraskende at det ble tvungen lønnsnemnd. Trie kanskje KS har satset på det for ikke å komme lærerne imøte.
Håper dere får bedre vilkår til våren. på alle lærerne.

Gammel 27-09-22, 20:38   #466
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra nå av kommer jeg ikke til å gjøre et slag ekstra, og jeg skal ALDRI stemme på Ap igjen, eller noen av de som sitter i regjering nå.

Gammel 27-09-22, 20:41   #467
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Fra nå av kommer jeg ikke til å gjøre et slag ekstra, og jeg skal ALDRI stemme på Ap igjen, eller noen av de som sitter i regjering nå.

Enig. Har stemt Ap i alle år, er sosialdemokrat på min hals. Senest i går sendte jeg mail til ledelsen i Ap lokalt og sa at de mister min stemme med den tause tilnærmingen i offentligheten. Er sur og skuffet over dem, og jeg er rasende på KS.

Eller. Rasende er ikke engang dekkende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 20:42   #468
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Satan.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 20:45   #469
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Eller. Rasende er ikke engang dekkende.

Nei det er ikke dekkende.

Gammel 27-09-22, 21:00   #470
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For første gang i hele mitt liv forstår jeg hvorfor enkelte mennesker kan bli så opptatt av en enkeltsak at de nesten kan stemme på hvilket parti som helst. Den følelsen har jeg nå.

Gammel 27-09-22, 21:12   #471
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er bare helt tom.

Gammel 27-09-22, 21:23   #472
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg regnet med det ble tvungen lønnsnemd, da regjeringen ventet inn rapporter fra statsforvalterne i dag. Men jeg trodde virkelig at regjeringen var litt klok, og la noe i potten til lærerne, som de kunne presentert samtidig. Nå pisser de bare i buksen. En særdeles handlingsrammet regjering.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:25   #473
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Om to uker er jeg ikke lærer lenger. Akkurat nå er jeg veldig glad for det.

Gammel 27-09-22, 21:30   #474
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet vi hva som ble resultatet? Har de sagt det, eller er det gitt at resultatet blir det opprinnelige tilbudet?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:35   #475
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regjeringen kan ikke legge noe i potten i lønnsoppgjør eller konflikter, så vidt jeg vet?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:40   #476
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vet dere hva jeg nettopp fikk som svar fra lokallagsledelsen i Ap? «Det er litt spesielt å slutte å stemme på et parti av egoistiske grunner.»

Satans drittfyr.

Gammel 27-09-22, 21:40   #477
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vet dere hva jeg nettopp fikk som svar fra lokallagsledelsen i Ap? «Det er litt spesielt å slutte å stemme på et parti av egoistiske grunner.»

Satans drittfyr.

Omg!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:41   #478
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Regjeringen kan ikke legge noe i potten i lønnsoppgjør eller konflikter, så vidt jeg vet?

Når det er de som skal avgjøre kan de vel tvinge arbeidsgiver til å gi litt mer? Eller? Hvis ikke er det jo bare for alle arbeidsgivere å gi null og niks fremover, det vil bli tvungen lønnsnemd til slutt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:43   #479
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Satans drittfyr.

Å fy fader for en dust. Legger det til lista over grunner til å ikke stemme på Ap noen gang igjen.

Gammel 27-09-22, 21:45   #480
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når det er de som skal avgjøre kan de vel tvinge arbeidsgiver til å gi litt mer? Eller? Hvis ikke er det jo bare for alle arbeidsgivere å gi null og niks fremover, det vil bli tvungen lønnsnemd til slutt.

Nope, tror ikke det, det er derfor streikeretten til yrkesgrupper som sykepleiere og lærere ikke er reell.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.