Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg virkelig rasist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-07, 19:34   #401
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 19:36   #402
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Ta med popcornet mitt et annet sted... Hah!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 19:37   #403
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg foretrekker å bli moderert fremfor å få en rød prikk med beskjed om å "gi meg".

Hvis du ønsker å bli moderert, har du nok valgt feil forum. Hvis du ønsker å kalle dine meddebattanter sårende ting uten å få motbør, har du også valgt feil forum.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 19:38   #404
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

"Bli moderert", er det at noen går inn og endrer på innleggene til andre? Fiffig. :humrer:

Gammel 24-08-07, 19:38   #405
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Ta med popcornet mitt et annet sted... Hah!

Hvor?

Gammel 24-08-07, 19:39   #406
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

Viddu væ' med?

Gammel 24-08-07, 19:48   #407
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvis du ønsker å bli moderert, har du nok valgt feil forum. Hvis du ønsker å kalle dine meddebattanter sårende ting uten å få motbør, har du også valgt feil forum.

Motbør? Det er da vikelig ikke det jeg reagerer på, Tinetoff. Dette er vel uansett rett forum å få uttrykke at jeg personlig synes skjenn pr. rødprikk er litt... uproft?

Gammel 24-08-07, 19:50   #408
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et helt greit standpunkt, ja.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 19:51   #409
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Motbør? Det er da vikelig ikke det jeg reagerer på, Tinetoff. Dette er vel uansett rett forum å få uttrykke at jeg personlig synes skjenn pr. rødprikk er litt... uproft?

Prikken du fikk fra meg var fra meg personlig, ikke som FP-moderator, men jeg ser at det er vanskelig å se skillet. Men jeg mente det jeg sa, nemlig at jeg synes du har gjentatt mange nok ganger i denne diskusjonen at enkelte er nek og uintelligente. Jeg synes ikke det er OK at du gjør det, og særlig ikke etter at både Tinetoff og jeg var inne i tråden og ba folk om å utrykke seg på en mer høflig måte.

Gammel 24-08-07, 19:52   #410
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff

Det er et helt greit standpunkt, ja.

Godt.

Gammel 24-08-07, 19:52   #411
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Prikken du fikk fra meg var fra meg personlig, ikke som FP-moderator, men jeg ser at det er vanskelig å se skillet. Men jeg mente det jeg sa, nemlig at jeg synes du har gjentatt mange nok ganger i denne diskusjonen at enkelte er nek og uintelligente. Jeg synes ikke det er OK at du gjør det, og særlig ikke etter at både Tinetoff og jeg var inne i tråden og ba folk om å utrykke seg på en mer høflig måte.

Fair enough.

Gammel 24-08-07, 21:10   #412
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror de heter sjokoladeboller for tida.

Hæ - har de ikke alltid hett det?

Sannelig er jeg visst ikke så gammel som jeg tror? Tilhører jeg egentlig en yngre generasjon?

Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 21:22   #413
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig litt overrasket over at ingen har fått seg til å foreslå "afrikanerboller".

(I denne tråden tror jeg ikke man kan være tydelig nok, så: Nei, jeg mener ikke at dette hadde vært et lurt argument for å fortsette å bruke "neger")

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 21:35   #414
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Negerboller er nevnt - da må jo noen (dvs. jeg) komme med denne: http://www.adressa.no/template/ver1-...cky_011206.gif

(For sikkerhets skyld: Hvis noen skulle tro at budskapet i denne stripa er "å si neger er helt greit", så prøv en gang til).

Fantastisk!

Gammel 25-08-07, 06:21   #415
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Jo, jeg skjønner forskjellen. Og jeg kan fint omtale folk som dumme, duster, idioter, negere, horer og hva som måtte passe meg. Det er værre med dere som sitter å prøver å prente inn i meg at jeg ikke skal si neger fordi det kan være sårende for noen og samtidig sitter å kaller folk her inne for dumme, ja deriblant meg (ikke at jeg blir såret av det, men det kunne jo hende noen hadde blitt det). Makan til dobbeltmoral. Men som sagt, I rest my case og stikker fra denne diskusjonen nå.

Jeg er helt enig med deg - og det tror jeg det er mange i denne diskusjonen som er. Det er kun et fåtall her inne som sier at "de som kaller andre for negre er hjernedøde idioter", men det er mange som sier på en OK måte at neger er et ord som man (av diverse grunner) ikke bør bruke lengre.

Ja, du har en flott lederstil, Adrienne. Jeg foretrekker å bli moderert fremfor å få en rød prikk med beskjed om å "gi meg".

Denne måtte jeg bare kommentere. Dette er ikke det fnugg verre enn de røde prikkene du gir. Du kan ikke synes at røde prikker er en grei måte å kommunisere på og deretter forlange at de som er moderatorer på FP ikke skal få lov til å kommunisere på denne måten. Hvis du ikke skjønner at slike "jeg kan gjøre det, men du kan ikke"-opplegg faller på sin egen urimelighet har du et problem.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern

Hvorfor er det galt å kalle noen nek? Det er ikke særlig høflig eller velmenende, dog ganske uskyldig sammenlignet med dum og uintelligent. Hvis en person skriver utelukkende dumme innlegg, da må det vel være greit å fastslå at personen er dum?

Hvorfor er det galt å kalle noen neger?

Jeg mener det er feil å omtale andre nedsettende - helt uavhengig av om det er på grunn av utseende, nasjonalitet, kjønn, intelligens eller skrivestil.

Gammel 25-08-07, 09:27   #416
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Denne måtte jeg bare kommentere. Dette er ikke det fnugg verre enn de røde prikkene du gir. Du kan ikke synes at røde prikker er en grei måte å kommunisere på og deretter forlange at de som er moderatorer på FP ikke skal få lov til å kommunisere på denne måten. Hvis du ikke skjønner at slike "jeg kan gjøre det, men du kan ikke"-opplegg faller på sin egen urimelighet har du et problem.

Selvsagt kan de rødprikke, jeg har da blitt prikket av mang en moderator, jeg, men da ikke på vegne av FP, hvis du skjønner. Men nå har jo Adrienne forklart at det ikke var det, og da er jo alt rosenrødt.

Gammel 18-09-07, 09:02   #417
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Dytter denne opp av glemselen og tipser om en ny diskusjon på et annet forum. *kremt*

Gammel 18-09-07, 09:11   #418
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken da montro? Jeg startet en diskusjon rundt det samme i en lukket FB-gruppe, med det resultat at jeg til slutt forlot gruppen, men jeg regner ikke med at det er den du mener.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:17   #419
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Fant den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:42   #420
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Artikkel om dette i VG i dag, se her. Den støtter i hvert fall mitt inntrykk av at ting ikke er så "enten eller" som en del av dere vil ha det til.

Sist redigert av Adrienne : 19-09-07 kl 11:03. Årsak: Fikset link
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.