Sv: Unpopular opinion-tråd
Det er kanskje en upopulær mening i seg selv, men jeg tror jo mange blir lei av det fåtallet av bilister som kjører som drittsekker, hundeeiere som ikke tar ansvar, småbarnsforeldre som lar ungene løpe rundt fritt og bråke, de som flyr tur-retur villaen i Marbella for helger hjemme stadig vekk osv. Og det er synd om en ikke kan diskutere slike problemstillinger. (Alternativt kan en nesten bli arrestert, [I"]Å, du har bare glemt hvordan det var å ha barn, du har nok kjørt fort i boligfeltet du også, du har jo flydd, du har jo hund!!!"[/i]
Nylig var det et arrangement på skolen til yngstemann her, og tradisjonen tro stilte nesten hele FAU-utvalget som vakter - det er de samme 5% av foreldregruppen som trår til hver gang. (Påmeldingen gikk i trinnenes fb-grupper, dette var ikke FAU sin regi.) Jeg får inntrykk av at vi helt klart beveger oss i en mer selvsentrert retning i så måte, men det er jo et minefelt i å diskutere. I løpet av de årene vi hadde barn i delvis dugnadsbaserte idretter fikk jeg inntrykk av det samme, at (prosentvis) færre ville bidra. Jeg kan ta feil, men på sikt er jeg redd forskjellene mellom familiene vil øke enda mer, da en til slutt må leie inn vakter og vaffelstekere? De siste årene har vi klart å ha gratis "ball" / vinterfest, for noen år siden var det inngangspenger. Men dette blir kanskje siste året, da det er null respons på inntektsbringende aktiviteter som krever litt tid og engasjement.
Sist redigert av Bokormen : 21-02-23 kl 11:18.
|