Sv: Unpopular opinion-tråd
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Dette er jeg veldig enig i. Og jeg sa det nettopp til Kjæresten at vi må bli sykt mye mer aktive har vi har datteren hans, for hun er ekstremt avhengig av iPad/telefon. Jeg er usikker på hvilke regler som gjelder hos moren, men synes at det burde inngås en avtale om at det skal være like regler, ellers blir det fort til at hun ikke vil være hos oss, om det er frislipp der og regler hos oss. Det skremmer meg at en 10-åring kan være så opptatt av den, og det er jo det hun holder på med når hun er med venner også forteller hun. Gamer og ser på
YouTube og lager videoer. Hvis det ikke skjer 10 cm fra øynene er det ikke interessant.
Nedsiden med å være bonusmor er at man ikke har så stor påvirkning og fort blir den onde stemoren. Vi fikk pes fra moren sist vi fikk henne til å legge bort iPaden fordi vi hadde besøk av farmoren hennes og hun ikke bare kunne sitte med nesen i padda. Da maste vi og hun syntes ikke det var kjekt å være hos oss. 
Det høres frustrerende ut. Jeg sier rett ut til både ungene mine og unger på besøk at livet inneholder mer enn skjerm og at det er synd om de går glipp av det. YT går ikke sin vei, men det gjør farmor. De trenger ikke å se på det akkurat når de er sammen med venner eller har farmor på besøk.