|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Studieavgift for studenter utenfor EU - for eller mot?
Det er vel mer som en betraktning rundt hva som ser ut til å være tendensen, og har vært det en stund, og en observasjon av at dette er nok et skritt i samme retning. Det betyr ikke at det er greit.
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Veldig enig med My. Jeg synes det er en skam at Norge ikke har gjort VGS like obligatorisk som grunnskolen - i praksis er den det, den mangler bare rettighetene man får med ting som er obligatorisk. (bm: Alvorlig sykt barn som ikke kunne få hverken hjemmeskole, digital undervisning eller digitale hjelpemidler til å følge skolen remote, fordi det er jo "frivillig" å være på skolen. MEN til neste år - 2024 - skal det åpnes opp for digital undervisning, så det går fremover, men ulidelig sent. Spesielt bittert når de private VGS-ene allerede har tilbudet. "Du er ikke dum, bare fattig"
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Studieavgift for studenter utenfor EU - for eller mot?Jeg er i hvert fall skeptisk. Og, jeg tror ikke at de som har foreslått dette helt har tatt med i betraktningen hvor mye tid og ressurser det koster å sette i verk og drifte ett slikt system. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Godt å høre! Nå tror jeg jo at Lille megs framstilling er en del mer negativ enn det er dekning for i virkeligheten (jeg underviste i det norske systemet inntil 2017 og har hatt en unge innom systemet i år, pluss kjenner massevis av folk ved diverse norske institusjoner, og det er jo ikke fullt så svart), men jeg er helt enig i at tendensen er sånn. Og ikke minst mistenker jeg at det er sånn OBM tror det er/synes det bør være.
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er nettopp det. Selvsagt satt litt på spissen, men en klar tendens til at Lille Megs dystopi er enkelte politikeres idealuniversitet.
|
|
|
#6 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det er det jeg mener, ja.
|
![]() |
|
|