Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-23, 07:55   #861
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Dette var mer enn bare "gruff", Kaija. Fy søren, dette er drøyt! Er det for sent å gjøre noe? Kanskje NAV-veilederen kunne tatt et oppgjør? Det blir veldig feil om de reglene og systemene vi har for å ivareta ansatte i vanskelige jobbsituasjoner blir torpedert.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 24-06-23, 08:04   #862
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig, Kaija?! Enig med Lille meg, det er mer enn gruff!

Gammel 24-06-23, 08:22   #863
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Takk for støtten, alle.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette var mer enn bare "gruff", Kaija. Fy søren, dette er drøyt! Er det for sent å gjøre noe? Kanskje NAV-veilederen kunne tatt et oppgjør? Det blir veldig feil om de reglene og systemene vi har for å ivareta ansatte i vanskelige jobbsituasjoner blir torpedert.

Jeg vet neimen ikke. Skal treffe jobbveilederen min på onsdagen. Vi må nok snakke om dette da.
I går kveld sendte jeg et skriv om dette til både saksbehandkeren min i NAV, som er en annen enn veileder. Hun hadde vært så glad for at HR endelig virket litt og at jeg skulle få en sjanse. Men så var det ikke sånn likvel.
Sendte tilsvarende i et dokument til fastlegen, bare så hun vet om det. For dette klarer jeg nok ikke å snakke gjennom uten å grine.

Det vondeste egentlig nå er hva dette gjør med selvbildet og psyken min. Å oppleve meg så uønsket, mens jeg har med mye ugreit i ryggsekken, er ingen god kombinasjon.

Sist redigert av Kaija : 24-06-23 kl 08:41.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-06-23, 08:59   #864
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg som tillitsvalgt vært med i en sånn samtale hadde jeg blitt rasende. Det er absolutt ikke greit å holde på slik, Kaija.

Gammel 24-06-23, 09:03   #865
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hadde jeg som tillitsvalgt vært med i en sånn samtale hadde jeg blitt rasende. Det er absolutt ikke greit å holde på slik, Kaija.

Takk.
Her var det jo ingen tillitsvalgt med, siden dette var HR sitt "forsøk" på plassering. Jeg hadde hatt en vedre sjanse om de bare hadde latt saken være og beholdt meg i bunken for ordinære søkere.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-06-23, 09:11   #866
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Fy søren, Kaija. Det der var drøyt.
Så bra du har folk rundt deg.

Gammel 24-06-23, 11:32   #867
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det var virkelig ikke greit Kaja!

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 24-06-23, 15:26   #868
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Takk.
Her var det jo ingen tillitsvalgt med, siden dette var HR sitt "forsøk" på plassering. Jeg hadde hatt en vedre sjanse om de bare hadde latt saken være og beholdt meg i bunken for ordinære søkere.

Om du blir invitert til flere sånne typer samtaler anbefaler jeg at du har med en tillitsperson.

Gammel 24-06-23, 19:12   #869
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Om du blir invitert til flere sånne typer samtaler anbefaler jeg at du har med en tillitsperson.

Definitivt. Jeg ble bedt om å komme på en samtale med HR til mandagen. Den avlyser jeg. Og jeg får gjøre klart at det ikke er aktuelt å snakke med noen av dem uten et ombud.Jeg er fremdeles skikkelig opprørt, lei, sint, skuffa og med følelsen av svik og verdiløshet på en gang.

Jeg skjønner jo at HR vil kvitte seg med meg. Om jeg overflyttes mener de vel at problemet meg bare fortsetter å måtte håndteres av dem. Bare i en annen avdeling eller etat. Bedre å skippe meg ut når de har sjansen. Men jeg har ikke lyst å gi meg uten å i hvert fall ryste grundig i dem tilbake.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-06-23, 23:06   #870
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har rett og slett utvikla skrekk for barn som tar salto.

Det skal sies at sønnen min brakk nakken i en slik i januar men det er litt overkill å begynne å grine når sjuende trinn har oppvisning og salto på matter er en del av det hele
Og jeg blir kvalm av snap fra nevnte sønn der han tar salto.
#littsprø #liteklarforeksponerimgsterapi

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 24-06-23, 23:24   #871
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En klem til deg Floksa Det hjelper med eksponeringsterapi, også mamma til sønner som havnet på sykehus, det var vanskelig det første året etterpå. Det har gitt seg nå, tenkte sist sesong at det var deilig at det slapp taket.

Gammel 26-06-23, 12:52   #872
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tidvis føler jeg at AP er en maskin som var bygget for en annen tid, og at det som tidligere var effektivt og ga dem en enorm gjennomføringsevne og "trøkk", nå har blitt deres akilleshæl. Egentlig bra og flinke folk, blir knust av maskinen. Jeg syns Støre er en praktkar, smart og reflektert og med fine verdier i bunn. Trettebernstuen og Brenna likeså. Og flere andre. Men det er akkurat som om systemet rundt dem motarbeider dem, i stedet for å bygge dem opp.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Polyanna, for meg traff det spikeren midt på hodet.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 26-06-23, 12:57   #873
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir også kvalm av sånt, Floksa, helt uten å ha de samme dramatiske erfaringene.

Jeg er sliten av krevende ungdommer som vil ha service 24/7, én uke ut i ferien.

Jeg lurer også på om jeg kan få legeerklæring på å ikke forholde meg til eks? Jeg har tidvise episoder med hjerteflimmer og pulsen økes alltid etter at jeg må forholde meg til ham.

Sist redigert av Blondie : 26-06-23 kl 13:06.
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 26-06-23, 13:51   #874
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er sliten av krevende ungdommer som vil ha service 24/7, én uke ut i ferien.

Jeg leste akkurat denne artikkelen i Aftenposten: https://www.aftenposten.no/foreldrel...lmente-forslag

Vi skal definitivt gjøre en del avklaringer på forhånd før årets ferietur. Heldigvis har jeg nå klart å gå inn i et modus hvor jeg også tilpasser meg dem, men det må gå litt begge veier. Særlig dette med når de skal stå opp om morgenen (les: ettermiddagen hvis knerten får velge) er en utfordring. Men jeg har trua på at vi skal klare å løse den i år. Det gikk fint forrige gang vi hadde denne typen ferie, og jeg tror vi skal klare det igjen. Men vi må snakke sammen. Særlig 15-åringen blir helt østers når jeg starter denne typen samtaler, men jeg må prøve.

Gammel 26-06-23, 14:03   #875
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gruffer over at puppa har blitt borte. Plutselig var det bare en samling i bunn.

Gammel 26-06-23, 14:07   #876
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Gira på sykkelen min takka for seg. Så her sit eg og blømer på ein stein, medan eg ventar på å bli henta.

Gammel 26-06-23, 14:24   #877
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare oppdra en av tre ungdommer i huset, det kompliserer jo litt. Alle er greie, men slappe og selvsentrerte som de jo skal være.

Gammel 26-06-23, 16:20   #878
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruffer over samarbeidspartner som ikke forstår at det arbeidet jeg gjør ikke er noe jeg bare vil gi dem gratis. De har fått tilbud om å kjøpe, men det er ignorert. Nå er de i en situasjon hvor de må dokumentere at de har det og lurer på om «vi (dere) har dette». Underforstått «kan vi få det». Jeg har lyst til å svare «vi har, dere har ikke», men overlater til sjefå å svare hakket mer diplomatisk enn det jeg har lyst til. Det handler ikke om vrang vilje fra deres side, egentlig. Bare at de har zero forståelse for at det ligger er par hundre timers arbeid bak og at jeg ikke bare vil gi det bort. De har ikke tid/kompetanse til å gjøre det selv, og tenker nok at når jeg likevel har gjort det, så skader det ikke om de får det.

Helvete fryser over før det skjer. De kan betale, eller lage det selv.

Gammel 26-06-23, 16:45   #879
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste akkurat denne artikkelen i Aftenposten: https://www.aftenposten.no/foreldrel...lmente-forslag

Vi skal definitivt gjøre en del avklaringer på forhånd før årets ferietur. Heldigvis har jeg nå klart å gå inn i et modus hvor jeg også tilpasser meg dem, men det må gå litt begge veier. Særlig dette med når de skal stå opp om morgenen (les: ettermiddagen hvis knerten får velge) er en utfordring. Men jeg har trua på at vi skal klare å løse den i år. Det gikk fint forrige gang vi hadde denne typen ferie, og jeg tror vi skal klare det igjen. Men vi må snakke sammen. Særlig 15-åringen blir helt østers når jeg starter denne typen samtaler, men jeg må prøve.

Takk for link.

Gammel 26-06-23, 16:57   #880
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Så utrolig trist Kaija. Skulle ønske HR kunne se at du er en ressurs, og dessuten er menneske, ikke et "problem". Virkelig bra at du klarer å sette ord på det for deg selv og plasserer skyld der den hører hjemme.

Kanina er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.