|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma? | |||
Ja, man får fri |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
Nei, man får ikke fri, man må avspasere osv. |
10 | 25,00% |
Vet ikke |
6 | 15,00% |
Deltakere: 40. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg er ikke blodgiver, men vet mange bedrifter gir velferdspermisjon med lønn.
![]() |
#23 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?
Samme her. Det falt meg ikke inn å føre det som noe annet enn fritid.
![]() |
#24 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Tror det er veldig vanlig at store firma ser det som en del av sitt samfunnsoppdrag å gi fri med lønn til blodgivning. Blodbankene har jo også gjerne åpningstid som sammenfaller med folks arbeidstid.
![]() |
#25 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg kan ikke være blodgiver, men kan aldri se for meg at noen hadde lagt seg opp i det. Vi har en veldig fleksibel kontortid, men det vil forventes at det legges utenom undervisningstimer. Det samme gjelder for andre legebesøk.
![]() |
#26 |
trenger lading
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Bare gjort det en gang utenom arbeidstid, jeg...
![]() |
#27 |
heimføing
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Vi får fri, på linje med å dra til lege, tannlege, fysio, etc. Man tilpasser arbeidet etter det, eller flytter på timene om det dukker opp noe viktigere på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Vi får fri (perm) på lik linje med besøk hos lege og tannlege, men det forventes at timene tas utenfor vakter og andre avtaler.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Altså; jeg ville jo ikke finne på å legge en avtale om blodgivning som kolliderer med møter eller andre viktige jobbaktiviteter. Jeg forsøker å legge det helt tidlig om morgenen, men siden jeg normalt sett begynner å jobbe like over kl 7 så må det nesten kollidere med min "jobbtid".
![]() |
![]() |
#30 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg tilpasser besøket i blodbanken til jobben. På samme måte som jeg forsøker tilpasse tannlegetimer og annet jeg må på. Har nok litt lavere terskel for å flytte på en blodgivertime enn en legetime hvis det ikke går helt i hop med jobben. Det er heldigvis litt enklere å flytte på blodgivertimen, så hvis jeg må gjøre jeg det.
![]() |
#31 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Jeg jobber i staten, og vi får betalt fri, på lik linje som ved legebesøk osv. Jeg kan ikke gi blod akkurat nå, men prøver vanligvis å legge det til et tidspunkt tidlig eller sent på dagen, utenom møter, og på en dag jeg allikevel sitter på hjemmekontor (jeg bor nært sykehuset).
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fri med lønn. Mellomstor privat bedrift, som ser dette som en del av sitt samfunnsansvar. Ikke merkelig, derimot gjennomtenkt og oppmuntrende.
![]() |
#33 |
Tatt på
|
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Det står i personalhåndboken at vi får velferdspermisjon med lønn for å gi blod i Blodbanken.
![]() |
#34 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() Sv: Blir du trukket i tid om du gir blod/blodplater/plasma?Velferdspermisjon med lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|