Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 10:43   #1
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Har ikke kontakt med min far.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:50   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa er en veldig flink hobbysnekker, og hjelper gjerne til med alt som skal fikses eller bygges, men siden de bor 120 mil unna, er det jo ikke så ofte det er praktisk at han hjelper til. Han bistår med råd og tips på telefon, og så bygger (eller dreier) han fine ting til oss, på "bestilling", som han kan ta med eller sende i posten.

Gammel 29-08-07, 11:30   #3
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Pappa var der for meg og min familie uansett. For meg var han også en god "kamerat" og siden vi hadde felles interesser var vi mye sammen. Samme humor hadde vi også. Han var verdens beste morfar som ofte sto og ventet utenfor skolen til eldstejenta for å overraske henne. Et utrolig savn.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:36   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Pappa har alltid hjulpet oss med oppussing (til vi har lært ting selv), og større prosjekter vi har drevet på med.
Han har alltid vært en handyman.

Nå får han ikke gjort noe mere, me ikke fordi han ikke vil, men pga sykdom.
Så er han jo i realiteten døende også da.

Gammel 29-08-07, 12:03   #5
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Pappa har alltid hjulpet oss med oppussing (til vi har lært ting selv), og større prosjekter vi har drevet på med.
Han har alltid vært en handyman.

Nå får han ikke gjort noe mere, me ikke fordi han ikke vil, men pga sykdom.
Så er han jo i realiteten døende også da.

uff så trist å høre..
har også en syk pappa.. men ikke fullt så syk som din..

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:25   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid vært pappa-jente, så han har alltid gjort mye for meg.
Nå bor han 50 mil unna men når vi er på besøk så lager han mat, spanderer øl, passer barnebarn og elsker en saftig politisk diskusjon (som han alltid, på død og liv MÅ vinne- selv om han er fri for argumenter).

Når han kommer til oss stiller han med el-utstyr og er elektriker. Veldig greit for oss som bestandig pusser opp, og trenger elektrikerhjelp. Han har dessuten med fiskefile'ter, hvalkjøtt og kleppfisk til fryseboksen.

Det er forøvrig godt å se at det er flere enn meg som har appelsin-skrellende fedre.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:59   #7
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

pappa er altmuligmannen min ... (er ikke alt samboeren duger til..hehe)

*skreller poteter for meg når vi spiser middag der
*skreller appelsiner
*renser fisk
*fisker fisk å krabbe til oss
*passer på jentene mine når jeg måtte ønske det (di eeelsker morfar)
*maser på meg sånn at jeg får gjort ting..hehe
*liker veeldig godt å stikke til meg penger (som ikke mamma skal se..hehe)
*å er verdens beste pappa rett å slett!!

eneste minuset er at di bor i spania... å er bare hjemme to ganger i året.. men to mnd i slengen da.. så da får vi vært masse med dem

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:58   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det er aldri nei i hans munn dersom jeg spør om noe

Dersom jeg spør, vel og merke

Han er utrolig flink til å stille opp for oss alle, både søsteren min og meg, samt barnebarna
Han har en jobb som medfører reising og mye tid borte, men når han er hjemme har han alltid tid (når han ikke golfer eller pleier sitt hjertebarn, Harley'en)

Gammel 29-08-07, 12:59   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa har vel egentlig aldri hjulpet meg med noe som helst. Han bor i trygdeleilighet og kan knapt nok ta vare på seg selv, dessverre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:29   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa blander seg ikke inn i noen ting her i huset, men gir (forsiktige) råd på forespørsel. Jeg har nemlig en i overkant engasjert svigerfar og pappa vet at det holder i massevist.

Men han sløyer fisken jeg får når vi er hjemme. Det kan jeg, pinlig nok, ikke selv. Og så er han et vandrende leksikon og kan svare på alt mulig mellom himmel og jord.

Gammel 29-08-07, 13:33   #11
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Pappa baker brød til meg.

Gammel 29-08-07, 13:37   #12
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pappa pusser opp for oss når vi har flyttet. Han gjør også andre handyman ting her hjemme som blir litt for komplisert for gubben.

Og han betaler flyreiser og hotellopphold med bonuspoengene sine når vi trenger det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 18:56   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke jeg hadde likt det om Pappa begynte å gjøre ting for meg. Han har vært død i fem år snart.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:37   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Tror ikke jeg hadde likt det om Pappa begynte å gjøre ting for meg. Han har vært død i fem år snart.

Tror jeg hadde blitt litt redd da ja

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:51   #15
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Pappa er der når jeg trenger det som mest, og jeg trenger som regel ikke si noe, han bare vet det.
Han er ikke så flink til å komme på besøk, men han er umåtelig stolt av barnebarna sine, og veldig flink til å invitere oss på middag.
Han er veldig opptatt av, og har bestandig vært opptatt av å drive oss fremover.

Gikk litt tom for ord, for det er bare noe måten han er på, og at han er der, og selv om jeg kanskje ikke har følt at han har sagt det rette der og da, kan jeg si at i ettertid at han nok hadde rett.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:09   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har "verdens beste pappa"(som jeg alltid kalte han som liten)
Han er der for meg (oss) 24/7, hjelper oss med hva som helst, kjører
meg(har ikke lappen) hvis mannen ikke kan....
Han er en generøs, utadvent og utrolig positiv innnstilt mannhan er veldig
intelligent og kan derfor svare på mye!(uten om data,...det er ikke hans sterkeste side)
Han er veldig flink med ungene, de elsker bestefar!

*får nesten tårer i øynene av mitt eget innlegg*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:25   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir helt rørt av å lese om de snille pappaene. Jeg blir også veldig lei meg på egne vegne. I min verden har en pappa nesten aldri hatt noe verdi. Faren min var der aldri for meg. Han besøkte meg og jeg besøkte han, men det var veldig pliktpreget fra min side, for han har aldri klart å kommunisere med meg. Bare glimtvis har jeg sett den mannen han visstnok var før han ble psykisk syk for 40 år siden og pilletrillingen tok over.

Stefaren min har heller ikke gjort noe spesielt for meg. Han bare ønsket at jeg skulle være minst mulig til bry, at det ikke skulle brukes penger på meg, at jeg ikke skulle ha egne meninger osv. Nå har han blitt gammel og syk og har plutselig blitt veldig mild mot meg. Vil gjerne hjelpe til, men nå er han ikke i stand til det. Jeg sitter og vrir hjernen min for å finne ut hva han har hjulpet meg med, men det eneste jeg kan komme på er at han hjalp meg med å få min første sommerjobb.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:31   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Pappa låner meg høytrykkspyler, vedkløyver, motorsag og den slags.
Han rådgir meg også i hus-byggnings-tekniske anliggender.
Og han hjelper oss med å skifte vinduer, legge parkett osv.

Eller han gjør vel dette for min mann

Ellers så er han bare verdens beste pappa og bestefar.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 20:18   #19
bitte lille my
Fullverdig medlem

bitte lille my sin avatar

bitte lille my har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pappa er nok den jeg har fått mest hjelp av opp gjennom årene.
Han er som en poetet og kan brukes til alt.
Han bygde store deler av huset mitt, og er her stadig for å fikse på ting og tang. Mannen min har ti tommeltotter så det er ikke mye hjelp å få fra den kanten når det kommer til snekring o.l.

Har jeg bukser som skal legges opp, er det fort gjort å ta dem med til pappa
Det er vel også han av mine foreldre jeg har lettest å åpne meg for.
Det hender også her at han rensker fisken min, og jeg som er kokk og alt.

Er veldig glad i pappaen min, og han er en fantastisk bestefar.

Gammel 01-09-07, 11:11   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har verdens beste pappa. Han er snill, smart, klok, stødig, har alltid hatt tro på sine barn også når vi selv ikke hadde det, og er generelt et veldig fint menneske. Akkurat som hans far igjen var, som sønnen vår har fått navnet sitt fra. Jeg håper disse gode genene passeres videre.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.