|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?
Jeg tenkte det sikkert startet i november, men skrev desember for sikkerhets skyld.
|
|
|
#282 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er gjerne mars måneden for de store snørekordene, så absolutt ingen vårmåned nei.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-01-24 kl 01:21. |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?På grunn av parkrun-løpet jeg arrangerer her i Oslo på lørdagene følger jeg godt med på været. Fjorårets vinter var lang, og vi kunne ikke bruke normalløypa før et stykke ut i april. Vi hadde mange turister som deltok 1. mai ifjor og syntes det var gøy og eksotisk med masse snø. Det var ikke like gøy for oss frivillige. Så langt har vinteren vært grei nok, men vi måtte ta vinterløypa i bruk allerede i november. Jojo-været som kommer til uka er det som er verst for oss. Blir alt til is, og det ikke strøs godt, vil vi måtte avlyse. |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Det varmer litt bare å vite at våren offisielt er her når vi skriver mars. Januar og februar har alltid vært de månedene jeg liker minst. |
|
|
|
|
|
#285 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg liker februar fordi det fortsatt er skikkelig vinter og ingen forventninger om noe annet, samtidig som det blir stadig lysere og lysere, og sola begynner å varme.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-01-24 kl 10:08. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg elsker vinter, og synes ofte februar er den beste måneden!
|
|
|
|
#287 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg unner alle som liker vinter en fin og hvit vinter, jeg tar gjerne -3 og noen cm snø for laget #helgen. Men må mitt tettsted bli et snøhøl? Really?
|
|
|
#288 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg har aldri noe sinne kjørt i så dårlig føre som jeg har gjort i dag. Hjemmekontor som lærer liksom. Jeg HATER HATER HATER denne vinteren. |
|
|
|
|
|
#289 |
|
En som trener
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?I dag synes jeg en del av skolene kunne vurdert å gi elevene fri. |
|
|
|
|
|
#290 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sydøst for hovedstaden her også. Jeg målte 75 cm med fluffy snø på verandaen og tilsvarende mye på taket. Det stakkars fuglebrettet utenfor kjøkkenvinduet har heldigvis tak. Der er det bare 40 cm sny. Fuglene har vett til å gjemme seg ser det ut til. |
|
|
|
|
|
#291 |
|
can-jur
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg tror det blir enda morsommere når dere får plussgrader og mye regn på mandag. Da kommer dere til å savne snø og kulde.
|
|
|
|
#292 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg ville langt foretrukket disse kundegradene (vi har vist 8-9 av dem nå, spå ingen ekstremkulde) fremfor det regnet vi skal få om noen dager, ja.
|
|
|
#293 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg har aldri sett aå mye snø som vi har nå. Jeg kam ikke huske så høye snøfonner er, vi har bodd her i snart 25 år. Regn på toppen av det her er ikke gøy. Da vurderer jeg hjemmekontor.
|
|
|
#294 |
|
|
Enig. På skolen til Storebror hadde de gitt elevene fri fra klokka 14 fordi de som leverer skolemat ikke hadde kommet seg frem. Jeg synes det er oppsiktsvekkende at de tenker det er greit at 13-15-åringer (som neppe hadde spist frokost) gikk uten mat fra 8-14.
|
|
|
|
#295 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Det er jo ikke særlig kaldt nå. Selv liker jeg -15 mye bedre i januar enn +4. Problemet i dag var vel litt mye snø på en gang, men selve Haugen på gårdsplassen har vært høyere før her vi bor.
|
|
|
#297 |
|
can-jur
|
Ulempen med å være litt hovmodig er jo at jeg også skal forholde meg til det været. I Oslo. Søndag til tirsdag. Heldigvis har jeg allerede lagt bort planen om bil og flyttet togturen fem timer fram. I håp om å komme fram i tide…..
|
|
|
|
#298 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg vet. Jeg synes snø og kulde er vanvittig mye gøyere enn regn oppå snø. Nå misliker ikke jeg været slik det er nå, det er utrolig stilig ute. Og dempede lyder. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Det blir ikke gøy. Det blir skader. I hopetall.
|
|
|
#300 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Hvis toget ditt går da....
|
![]() |
|
|