Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Det VIRKELIG irriterende med disse sakene, er at de tar bort fokuset på mye viktigere kritikk mot regjeringen! Så de kan jo holde på med hvadetskalvære, i alt bråket! 
Eller åpne for å rasere havbunnen!
Eller å dele ut 62 letelisenser! En av de største tildelingene NOEN SINNE!
Eller å svikte Ukraina!

(klippet vekk det med friskolene - rett og slett fordi jeg ikke har noe forhold til de. Er hverken for eller mot, vet knappest hva det er)
Men jeg er litt enig med det - det er kjipt at innpakningen tar vekk fokuset fra innholdet. Når det er sagt: Synes ikke du det er skremmende at feks Trettebergstuen etterforskes. Jeg tror ikke det er en glipp hvermansen kunne ha gjort?
Det er selvsagt veldig vanskelig å vite både hvordan man selv ville ha reagert i en veldig anderledes situasjon og hvordan den blir fremstilt (Jeg husker jo feks godt det inntrykket jeg hadde etter Utøya og AUF lederen som forlot. Jeg fikk en veldig barnslig reaksjon som var noe ala "stakk den voksne mannen, som var lederen deres, vekk fra ungdommen på øya? Tok opp plassen til en av barna i båten?" Fikk heldigvis korrigering på det her på FP - jeg husker per nå kun Skilpadda, men det var sikkert flere andre - og tok innover meg kompleksiteten i situasjonen, men mener selv at media hadde en nokså spisset fremstilling)
Det at vi har mange alvorlige situasjoner (Ukraina etc) gjør i alle fall for min del at jeg opplever at jeg trenger ekstra tillit til politikerene mine. VÅRE politikere.
Selvsagt er dette med Finne sin ring bare en "tullebagatell", men jeg tenker på et kurs jeg var på om praktisk ledelse og kursholderen sa noe ala: "Folk ligner seg selv, når du får en ny person inn i teamet: gi de først en liten tulleoppgave og se hva de utfører den. De vil gjøre det samme på alle oppgaver" (Altså seriøsiten, hvor fort det går, hvor godt de lytter etc) Var på kick boxing denne uken - aldri vært det før - og jeg la da merke til at jeg tilnærmet meg helt likt som andre ting. Det som var utrolig gøy var at treneren "så meg" med en gang og ga meg samme rollen som jeg bruker å ha.