Sv: Vindu litt åpent hele døgnet
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Og hvorfor tenker du det er bedre å sjokklufte før og etter soving, når man liker å ha vinduet åpent hele natta og ikke har problemer med at det kjøler ned huset om dagen? Hva er fordelene med denne sjokkluftingen (som man må huske på en stund før man skal legge seg, ha bevissthet til å iverksette når man står opp, og huske på å lukke før man går på jobb)?
Jeg skjønner at vinduet må få stå åpent om natta også. Lufte skikkelig før leggetid, vinduet passende åpent hele natta og så lufte med vinduet på vidt gap om morgenen. Det ser jeg for meg er sunnere for innemiljøet og det kjøler ikke leiligheten like mye ned som å ha vinduet litt oppe hele døgnet.
(Men jeg syns jo dere er gale som har vinduet åpent på natta om vinteren, så meg hører dere neppe på. )
Jeg husker forøvrig året på folkehøgskole der jeg delte rom med ro forskjellige. Det første halvåret måtte vinduet være på vidt gap uansett temperatur ute. Det andre halvåret skulle vinduet være lukket, selv på sommeren. Bra for meg at jeg fortsatt var ung og fleksibel! 
Sist redigert av Timar : 13-02-24 kl 09:35.
|