Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Ja, det skjønner jeg. Men jeg vil gjerne at du forklarer hva det er du mener er en fare med MM og DV, utover skandalefaren, liksom.
Og for ordens skyld; jeg er også tilhenger av å avskaffe monarkiet, men syns ikke man kan være slem med enkeltmennesker bare fordi de tilhører noe jeg mener bør avskaffes, men vi er jo uenige.
Jeg synes bare jeg gjentar meg selv. Skal prøve og det blir nok veldig forenklet grunnet dårlig tid: Jeg kan ikke nok om sikkerhetsklareringer. Jeg skjønner at det er gjort. Jeg skjønner ikke at det er MYE strengere sikkerhetsklareringer for å bli politi eller vekter på et sykehus. Akkurat HVA sommer faren ved MM og DV kan jeg ikke uttale meg om, men av de jeg kjenner som jobber med dette så er det ikke kontroversielt å mene at kriminelt rulleblad eller rus er no- go. På generelt grunnlag sier dette noe om potensiell fremtidig dårlig dømmekraft, fare for gjentagelser, fare for kontakt med risikofylte miljøer osv osv.
For noen sykehusansatte: kan ikke ha inkasso, kan ikke ha rulleblad, kan ikke ha brukt illegale rusmidler, må redegjøre før familiemedlemmers stillinger, bosted (med bilder fra Google Maps), og redegjørelse for utenlandske opphav.
Man kan jo lure på hva alt dette skal være godt for, men slik er det altså .
Og ja, jeg vet de ikke kan velge osv men det er her JEG mener at skal man h monarki må det strengere kriterier til.
Og igjen: blant dem jeg kjenner som jobber med dette er det ganske stor konsensus om dette.