Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-24, 13:11   #121
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er så enig med deg. Og staten raller i vei om at folk må slutte å kjøre til sentrum. KØEN LØSER SEG JO OPP FØR OSLO SENTRUM!! Dessuten ikke min feil at jeg MÅ gjennom byen om jeg skal til Hamar, Vestby eller Trondheim. Eller at jeg MÅ ut på E-18 om jeg skal til enkelte andre deler av min egen kommune.

Jepp. Hvis jeg skal på besøk til deg, for eksempel, må jeg ut på E18. Eller, jeg KAN kjøre småveier på kryss og tvers der folk bor, da, selvsagt. Men det vil jeg jo unngå, det er jo blant annet skoleveiene til unger som bor her. Både Asker og Bærum har jo E18 som viktig transportvei innenfor kommunen. Dette er virkelig et helt idiotisk tiltak - fordi det overhodet ikke løser det problemet det liksom skal løse.

Denne uken har det i tillegg vært gigantiske togproblemer hver eneste dag. Jammen bra jeg er sykemeldt for tiden.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 13:32   #122
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelper heller ikke at det i praksis blir umulig å bruke T-banen til og fra Kolsås og Østerås i den perioden banen bare kommer til å gå til og fra Borgen. Ikke ti ville hester får meg til å tro at de vil ha nok busser i omløp til at man bare kan hoppe over på en ventende buss og svusje videre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 13-11-24 kl 21:45. Årsak: Skrivefeil
Divine er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 13:59   #123
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er så enig med deg. Og staten raller i vei om at folk må slutte å kjøre til sentrum. KØEN LØSER SEG JO OPP FØR OSLO SENTRUM!! Dessuten ikke min feil at jeg MÅ gjennom byen om jeg skal til Hamar, Vestby eller Trondheim. Eller at jeg MÅ ut på E-18 om jeg skal til enkelte andre deler av min egen kommune.

Og tenk så fantastisk det hadde vært om man hadde klart å legge en hovedvei utenom Oslo sentrum! Så alle som kom fra sør, vest og øst og f.eks skulle nordover ikke måtte gjennom Oslo for å dra til Gardemoen, Trondheim eller whatnot. Det er så utrolig dårlig veiplanlegging her i landet!

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 16:59   #124
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Folk!

Gammel 13-11-24, 20:01   #125
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hodepine.

Gammel 13-11-24, 20:04   #126
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hjelper heller ikke at det i praksis blir umulig å bruke T-banen til og fra Kolsås og Østerås i den perioden banen bare kommer til å gå til og fra Borgen. Ikke ti ville hester får meg til å tro at de har vil ha nok busser i omløp til at man bare kan hoppe over på en ventende buss og svusje videre.

Altså, jeg har så vidt sett informasjon om det der og kjenner at jeg bare nekter å forholde meg til det. Strutser lenge leve. Men det vil jo ikke kunne fungere på noen som helst måte å få så mange mennesker over på busser og inn til Oslo sentrum?

Timar er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 20:29   #127
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Feber, snørr, hodepine og utmattelse. Jeg virker ikke.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 21:57   #128
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hodepine som ble verre etter besøk hos manuellterapeut.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-11-24, 14:31   #129
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har tre kvarter å fordrive på Oslo s. Kjøpte meg en kaffe og fant et trappe gelender å sitte på ute for å chille og surfe.
Hittil har jeg avvist 10 kjolekledde bladselgere som vil prate og bomme røyk.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 14-11-24, 17:04   #130
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg fungerer ikke i dag (igjen) og skjønner mindre enn null av hva jeg må gjøre for å få tilbakebetalt Mutter'n sine siste to regninger (begravelsesermonien og kremering). Joda, dødsbokonto er opprettet, men bruksanvisningen er dårlig. Må huske på å komme med forslag til tydeligere formuleringer når dette er over.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 14-11-24, 19:04   #131
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Kranglete tenåring…

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 14-11-24, 21:09   #132
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Etter at jeg tok et ribbein for en stund siden har smertene endelig gitt seg, men så klarte jeg å ta enda ett i dag. Jeg har ikke tid til dette!

Gammel 15-11-24, 09:22   #133
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg fungerer ikke i dag (igjen) og skjønner mindre enn null av hva jeg må gjøre for å få tilbakebetalt Mutter'n sine siste to regninger (begravelsesermonien og kremering). Joda, dødsbokonto er opprettet, men bruksanvisningen er dårlig. Må huske på å komme med forslag til tydeligere formuleringer når dette er over.

Vi fikk betale disse utgiftene direkte fra pappas konto da han døde. Kontoen blir jo sperret frem til skifteattest foreligger, men utgifter direkte knyttet til begravelse kunne vi sende til banken (DnB) slik at de ble betalt fra hans sperrede konto. Så snakk med banken hvis dere har lagt ut.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 15-11-24, 09:26   #134
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi fikk betale disse utgiftene direkte fra pappas konto da han døde. Kontoen blir jo sperret frem til skifteattest foreligger, men utgifter direkte knyttet til begravelse kunne vi sende til banken (DnB) slik at de ble betalt fra hans sperrede konto. Så snakk med banken hvis dere har lagt ut.

Vi sendte også fakturaene for begravelsen direkte til banken da stefar døde, så gikk de fra kontoen hans sjøl om den ellers var sperra. Dette var DnB, og de var veldig ryddige og opplyste at dette var den vanlige måten å gjøre det på da jeg var i kontakt med dem.

Gammel 15-11-24, 10:32   #135
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Folk som driter i vikeplikt, og presser seg fram der det ikke er plass, for å tvinge seg til en "fletteløsning". I 60 og på nyglatta skal de være glad jeg bare la meg på hornet, viste fingeren og bannet på kav "roadragersk". Holdt jo på å kjøre rett inn i det kvadruple juleneket som absolutt ikke kunne vente på tur.

Jeg er snill igjen nå.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 15-11-24, 11:22   #136
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Samme gjorde vi da min eksmann døde.

Gammel 15-11-24, 12:14   #137
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar. I mellomtiden er kontiene åpnet i dødsbo-modus. Jeg har fått tilbake alle rettigheter jeg hadde før hun døde. Jeg synes det gikk imponerende raskt. Det vi har lagt ut er refundert, det fikk jeg ordnet i går.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 15-11-24, 12:17   #138
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruffer over at badstu er det nye vennetreff-stedet. Tre ganger de siste to ukene (!) har jeg blitt invitert med i en sånn. Gleder meg til den perioden er over. Kan ikke tenke meg noen verre sosialiseringsarena.

Sist redigert av Blondie : 15-11-24 kl 13:01.
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 15-11-24, 12:21   #139
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

......

Sist redigert av -ea- : 15-11-24 kl 18:16. Årsak: feil tråd
-ea- er ikke aktiv  
Gammel 15-11-24, 15:54   #140
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Står i kø for å bytte til vinterdekk og stedet har ikke noe systematisert kø-ørdning. De ansatte vinker inn bilene etterhvert som dekkene hentes fra oppbevaringen og NEKET i bilen ved siden av, som kom 30 minutter etter meg) kjørte inn i hallen da de vinket meg inn. Så nå har jeg ventet ekstra 20 minutter forde de ikke hadde dekkene til hennes bilen klare.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.