|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
can-jur
|
![]() Sv: "Hard i hodet"Vært mest borti utrykket brukt om dyr. Der både hard i huet (mentalt sterkt, sta) og kald i huet (rolig og balansert) brukes en del.
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Hard i hodet"
Haha! Jeg tenker også i retning av mentalt sterk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Leser
|
![]() Sv: "Hard i hodet"
Hva er forskjellen på "hard headed" og "stubborn", da? Jeg tenker selv at "hard headed" er "positivt sta" og at "stubborn" er "negativt sta"?
![]() |
#28 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Hard i hodet"Jeg har hørt det brukt i idretten selv. Tror det er mest brukt på fotballen. Typisk om det går dårlig for laget og så er det en som går foran og laget snur kampen.
![]() |
#29 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: "Hard i hodet"Jeg tenker på en som holder ut ekstreme fysiske anstrenger uten å sutre. Typisk en eller annen hardhaus i Kompani Lauritzen eller 71.
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Hard i hodet"Nei, hard headed er nesten mer negativt ladet for meg. Som at "når han først har fått noe for seg, så er han ikke til å snakke til fornuft". Som denne:
![]() |
|
|